میزان فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان رشد چشمگیر داشته است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی در مراسم مردمی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در شهر لاهه و با حضور دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های مختلف هلند و قربانی اصل رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در اروپا و ایرانیان مقیم هلند برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با درود به روح بلند امام (ره) و شهدا، اهتمام انقلاب اسلامی به پیاده کردن اهدافی بلند در جامعه بشری داشته همچون کرامت انسان، آزادی او از بندگی غیر خدا و فراهم آوردن زمینه رشد و تعالی مادی و معنوی را مورد تأکید قرار داد.

معاون دانشجویی وزیر علوم با برشمردن برخی دستاوردهای گران‌سنگ انقلاب اسلامی در عرصه آموزش عالی و فن‌آوری‌های مهمی چون نانو، بی و، سلول‌های بنیادی و پیشرفت‌های پزشکی و هوافضا، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون در حوزه پژوهش و تولید علم، به رتبه ۱۶ جهان رسیده و تعداد مقالات داغ و پراستناد، رتبه‌های ۳۵ و ۲۲ جهانی را کسب کرده و ۲۰ درصد از مقالات با همکاری دانشگاه‌های خارجی منتشر شده است.

صدبقی ادامه داد: جمعیت دانشجویی از ۱۷۰ هزارنفر در اول انقلاب به ۴ میلیون نفر رسیده، در آستانه چهلمین سال انقلاب، ۸۵ درصد رشته-محل‌ها بدون کنکور اعلام می‌شود، تعداد پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و میزان فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان همه رشد چشمگیر داشته‌اند، تعداد ۲۸۸۸ ایده به مرحله تجاری رسیده و در سال ۹۶، ۲۶۳ میلیون دلار محصول شرکت‌های دانش بنیان صادر شده است.

وی افزود: امروز شاهد جنگ اقتصادی بزرگ یک قدرت علیه جمهوری اسلامی هستیم و علیرغم پایبندی کشورمان به تعهدات بین المللی، مظلومانه دچار برخورد خصمانه شده‌ایم. راه حل برون رفت آن، تنها وحدت و اتحاد همه گروه‌های داخل نظام است که در این صورت، این دوره و این مرحله از تحریم‌ها نیز سپری خواهد شد.

صدیقی همچنین اظهار داشت: در دهه پنجم انقلاب اسلامی بایستی با استفاده از تجربیات چهار دهه گذشته، نسبت به نهادسازی نقاط برجسته عملکرد و تبدیل توفیق‌های نقطه‌ای به جریان و نهاد اهتمام ورزیده شود. همچنین باید با بازنگری عملکرد، اولویت را به کیفیت بخشی فعالیت‌ها اختصاص دهیم؛ همانگونه که در آموزش عالی، طرح آمایش درصدد بهبود کیفیت عملکرد آموزش عالی است.

وی با تاکید بر اینکه باید عقلانیت همراه با روحیه انقلابی را به مسئولان و جامعه یادآور شویم، ادامه داد: در دهه چهارم انقلاب باید اصرار بر داشته‌های فراوان و بیش از همه هویت ملی نقطه اشتراک و اتکا باشد و در همه نظرسنجی‌ها، چه عمومی و چه دانشجویی به عرق ملی و علاقه به کشور اعتقادی عمیق نشان داده شده است.

معاون دانشجویی وزیر علوم تاکید کرد: در دهه پیش رو، دمیدن روح تازه در اداره کشور ضروری است. پوست‌اندازی مدیریت‌ها و جوانگرایی همراه با بهره گیری از تجربیات گرانقدر قبلی لازم به نظر می‌رسد. همچنین استقبال از شفافیت در عملکردها و پاسخگویی همه به کمک ابزارها و فناوری‌های نو از جمله بهره گیری از فضای مجازی لازم است.

صدیقی در پایان با بیان اینکه بازگشت به اخلاق و حاکمیت اصول اخلاقی به عنوان گمشده سالهای اخیر برای همه ما ضروری است، خاطرنشان کرد: در یک کلام، اصلاح از درون، توکل به خدا و اتکاء به نیروهای جوانان خود، تنها راه پیشرفت و حرکت رو به جلو در دهه پنجم انقلاب اسلامی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا