روش چاپ سه‌بعدی تهدیدی بزرگ برای داده ها تلفن همراه

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، چاپ سه‌بعدی در حوزه‌های گوناگونی از جمله ساخت پروتز، قرنیه و سلاح گرم کاربرد دارد. با کمک این فناوری می‌توان حتی یک نمونه از سر انسان ارائه داد که به نمونه واقعی آن شبیه باشد. "توماس بروستر"(Thomas Brewster)، خبرنگار فناوری نشریه فوربس یک مدل چاپ سه‌بعدی از سر خود سفارش داده تا آن را برای امتحان کردن دقت فناوری تشخیص چهره و باز کردن قفل صفحه چهار مدل از تلفن‌های همراه اندرویدی و همچنین آیفون ایکس استفاده کند و تا به حال فقط آیفون ایکس توانسته در برابر این حقه مقاومت کند.

به نظر می‌رسد روزگار استفاده از رمزهای دشوار، پیچیده و زمان‌بر سپری شده است زیرا این روزها مردم روزانه دهها بار گوشی خود را چک می‌کنند. در حال حاضر، سازندگان تلفن همراه تمایل بسیاری به استفاده از روش‌های ساده‌تر برای قفل‌گشایی دارند. حتی اگر گوگل، از روش تشخیص چهره استفاده نکند، بسیاری از مدل‌های اندرویدی، بر روش‌های زیست‌سنجشی چهره تکیه می‌کنند.

در هر حال ممکن است استفاده از یک مدل چاپ سه بعدی دقیق، تلفن همراه را در ارائه اسرار کاربر فریب دهد و راه را برای هکرها هموارتر کند.نتایج برآمده از به کار بردن این روش نشان می‌دهند که سر چاپ سه‌بعدی در قفل‌گشایی ابزار مجهز به نرم‌افزار اندروید موفق بوده است. ولی این موضوع در مورد آیفون ایکس صدق نمی‌کند.

سرهای چاپ سه‌بعدی می‌توانند اسرار کاربر را برای دیگران فاش کنند و اگر هکرها قصد دزدیدن داده‌های مربوط به کاربر را داشته باشند، تقریبا هیچ راهی برای متوقف کردن آنها وجود نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد بهترین راه برای تضمین ایمنی تلفن همراه، استفاده از رمز عبور با در نظر گرفتن اقدامات ایمنی باشد. روش‌های زیست‌سنجشی مانند اثر انگشت و تشخیص چهره، در زیرمجموعه قانون قرار نمی‌گیرند؛ در نتیجه استفاده از سر چاپ سه‌بعدی افراد در این کار موثر خواهد بود و قانونی برای پیشگیری از این کار وجود ندارد.

"جک لاپروک" (Jake Laperruque)، مشاور ارشد سازمان غیرانتفاعی "پوگو"(POGO) در واشنگتن گفت: ساخت سر چاپ سه‌بعدی، عملی‌ترین یا مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای دستیابی به داده‌های تلفن همراه نیست اما در شرایطی که کاربر حضور ندارد و امکان دسترسی به سر چاپ سه‌بعدی فراهم است، این روش تهدید بزرگی برای ایمنی داده‌ها به شمار می‌رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا