کتاب سیستم‌های رادیومتری مایکروویوی؛ تحلیل و طراحی منتشر شد

 در پیش گفتار مترجم آمده است: «بشر از دیرباز درگیر با علم رادیومتری بوده است. مثال بارز این امر را می‌توان اخترشناسی دانست. با گذر زمان بحث سنجش از دور اقیانوس‌ها، دریاها، خاک‌ها، دشت‌ها و … برای دریافت نادانسته‌ها هر روز گسترش یافته است. از میان دو شکل متداول رادیومتری یعنی کاربرد راداری و سنجش از دور، کاربرد سنجش از دور رادیومتری در علوم و متون دانشگاهی کشور ما تقریباً مورد غفلت قرار گرفته است. لذا ترجمه این کتاب در راستای برآورده کردن این نیاز انجام گرفته است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب این است که به نحوی نوشته شده که می‌تواند همزمان مورد استفاده دانشجویان و اساتید علوم مختلف از مهندسی برق گرفته تا رشته‌های فیزیک و زمین شناسی باشد.

تلاش بر این بوده است که تا حد ممکن در ترجمه متن اصلی کتاب دخل و تصرفی صورت نگیرد. با این حال سعی شده ترجمه تحت تاثیر تجربه‌های ۱۰ سال اخیر مترجم در انجام پروژه‌های مرتبط با بحث رادیومتری و عکس‌برداری تراهرتز در ایران باشد تا حتی الامکان خواننده در دریافت مفاهیم مشکل و ابهامی نداشته باشد.»

 این کتاب دارای ۱۵ فصل است که در فصل ۱ و ۲ مقدمه و خلاصه کتاب آمده است.

در فصل سوم مولف به بررسی گیرنده رادیومتری: حساسیت و دقت، در فصل چهارم و پنجم به بررسی اصول رادیومتری و گیرنده‌های رادیومتر در سطح بلوک دیاگرام پرداخته است.

مثالی از رادیومتر نویز-تزریقی DTU، رادیومترهای قطبش سنج و اصول رادیومتر روزنه مصنوعی موضوعاتی هستند که در فصل ششم، هفتم و هشتم مولف به ارائه آن پرداخته است.

کالیبراسیون و خطی بودن، حساسیت و پایداری: گیرنده های رادیومتری، آنتن های رادیومتر و بررسی تصویربرداری با روزنه حقیقی، روابط بین عرض نوار، ردپا، زمان انتگرال گیری، حساسیت، فرکانس و دیگر پارامترهای مربوط به ماهواره و سیستم تصویربرداری روزنه واقعی از دیگر موضوعات ارائه شده در فصل نهم تا فصل دوازدهم کتاب سیستم های رادیومتری مایکروویوی "تحلیل و طراحی" است.

در فصل سیزدهم کتاب حاضر، اولین مثال از تصویربردار فضایی: یک اسکنر مکانیکی چند منظوره آمده است. مثال دوم از تصویربردار فضایی: رادیومتر جارویی شوری آب دریا/رطوبت خاک و مثال هایی از رادیومترهای روزنه مصنوعی در فصل چهاردهم و پانزدهم به خوانندگان کتاب ارائه شده است.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با انتشارات سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و با تلفن ۶۶۰۷۵۰۱۱-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا