نگاهی به نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸

نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس یکی از نمایشگاه‌های  قدیمی و مطرح دنیای خودرو محسوب می‌شود که همه‌ساله  به مدت ده روز دایر است که چهار روز آن به نمایش خودروهای جدید اختصاص داده‌شده تا خبرنگاران رسانه‌های مختلف بتوانند همه اطلاعات آن را پوشش دهند.

در حاشیه این نمایشگاه، رویدادهای مهمی مانند روز اختصاصی مطبوعات و خبرنگاران، آغاز به کار خودروها، آزمایش جاده‌ای خودروها و رونمائی از محصولات جدید اشاره کرد. گفته می‌شود در نمایشگاه امسال بیش از ۶۰ خودرو جدید رونمائی شده و شرکت‌های مختلف با یکدیگر در حوزه‌ها و کلاس‌های مختلف خودرو، رقابت خواهند کرد.

لازم به توضیح است که این نمایشگاه در سال ۱۹۰۷ میلادی آغاز به کارکرد که ۹۹ خودرو و در آن به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه تا اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی در محل‌های دیگری همچون کالیفرنیا و واشنگتن برگزارشده و پس‌ازآن به لس‌آنجلس منتقل‌شده است.

نگاهی به نمایشگاه امسال

نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ از تاریخ ۳۰ نوامبر آغاز به کارکرده و قرار است تا ۹ دسامبر به فعالیت خود ادامه دهد. در حاشیه این نمایشگاه، رویدادهای مهمی مانند روز اختصاصی مطبوعات و خبرنگاران، آغاز به کار خودروها، آزمایش جاده‌ای خودروها و رونمائی از محصولات جدید اشاره کرد. گفته می‌شود در نمایشگاه امسال بیش از ۶۰ خودرو جدید رونمائی شده و شرکت‌های مختلف با یکدیگر در حوزه‌ها و کلاس‌های مختلف خودرو، رقابت خواهند کرد.

در این بخش به معرفی برترین خودروهای ارائه‌شده در این نمایشگاه به نقل از وب‌سایت Popular science می‌پردازیم:

جیپ گلادیاتور – Jeep Gladiator

شانزده سال از زمانی که شرکت مشهور جیپ، آخرین وانت خود را طراحی کرده بود سپری‌شده است. حال این انتظار طولانی پس از ۱۶ سال به اتمام رسیده و جیپ گلادیاتور می‌تواند پاسخی جذاب برای علاقه‌مندان به وانت باشد. این جیپ – وانت بر اساس پلت فرم Wrangler JL و با طراحی بسیار فوق‌العاده‌ای ساخته‌شده و در حقیقت گلادیاتور را باید در گروه کامیون‌های سریع‌السیر طبقه‌بندی کرد. مهم‌ترین رقبای جیپ گلادیاتور را می‌توان در گروه خودروهای شورلت Chevy Colorado، فورد Ford Ranger و تویوتای Toyota Tacoma تقسیم‌بندی کرد.

لینکلن اویتور – Lincoln Aviator

این خودرو را می‌توان یک نمونه بسیار عالی و کوچک‌شده از لینکلن نویگیتور (Lincoln Navigator) محسوب کرد. این خودرو با ارتفاع ۱۹۹ اینچ، حدود ۱۱ اینچ از نمونه پیشین خود یعنی لینکلن نویگیتور کوتاه‌تر است. لینکلن اویتور دارای فناوری سه‌گانه و بسیار مدرنی است Aviator که شامل یک سیستم الکتریکی هیبریدی plug-in می‌شود که به خودرو اجازه می‌دهد تا یک حالت سفر الکتریکی با فواصل محدود را پشت سر گذاشته و همچنین یک ویژه بهره می‌برد که دران از تلفن همراه هوشمند به‌عنوان کلید استفاده‌شده که به اعتقاد کارشناسان، قابل‌اعتمادتر از خودروی Tesla 3 است.

در نمایشگاه امسال خودروهای مختلفی در این کلاس ارائه‌شده‌اند که رقابت اصلی در این بخش بین خودروهای ولوو XC90، بی ام و X5 و آئودی Q7 است که به نظر می‌رسد لینکلن اویتور نسبت به رقبای خود شرایط بهتری دارد.

مزدا 3 – Mazda3

کمپانی مزدا در سال جاری با بهره‌گیری از سیستم کنترل رانندگی تمام چرخ‌ها (all-wheel drive system) و موتور جدید چهار سیلندر Skyactiv-X خود که دارای فشرده‌سازی سوپاپ است نظر منتقدان را به خود جلب کرده است. در این سیستم که برای نخستین بار روی خودروهای بنزینی استفاده می‌شود، حالتی شبیه به خودروهای دیزلی مورداستفاده قرارگرفته است که دران نیازی به شمع و جرقه و احتراق ناشی از آن وجود ندارد.

پورشه 911

درواقع ما بازهم با طراحی کلاسیک پورشه روبه‌رو هستیم و هیچ طراحی جدیدی در محصول جدید این کمپانی به چشم نمی‌خورد، اما باید به این نکته مهم اشاره کرد که این خودرو در حقیقت نسل هشتم پورشه ۹۱۱ محسوب می‌شود که برای طرفداران این خودروی اسپرت، یک محصول بزرگ است. البته برخی کارشناسان به شوخی عنوان کرده‌اند که پورشه یکی از محصولات قدیمی خود را دوباره تولید و طراحی کرده است.

آئودی‌ای ترون جی تی – Audi e-tron GT

کارشناسان به این نسخه جدید آئودی لقب قاتل تسلا داده‌اند. شرکت آئودی می‌گوید که این محصول را در سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد کرد و همان‌طور که حدس زده‌اید، نسخه جدید آئودی در گروه خودروهای الکتریکی قرار دارد. شاید باورکردنی نباشد اما مسئولان آئودی ادعا می‌کنند این خودرو درزمانی برابر با ۴/۳ ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل (حدود ۹۶ و نیم کیلومتر) در ساعت می‌رسد و در آزمایش‌های اولیه نیز مشخص شد با یک‌بار شارژ قادر به طی مسافتی بالغ‌بر ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود.

R1T/R1S

ریوین یک خودروی استارت آپی الکتریکی است و البته تاریخ ساخت خودروهای استارت آپی الکتریکی چندان موفق نیست. این خودروی ۶۹هزار دلاری تمام الکتریکی توانسته است توجه بسیاری از متخصصان را به خود جلب کرده و به گفته سازندگانش در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس امسال برای نخستین بار از آن رونمائی خواهد شد. باتری این خودرو دارای قدرت 135 kWh بوده و قادر به طی ۴۸۲ کیلومتر در هر بار شارژ شدن است. این شرکت که در حال حاضر تنها ۶۰۰ نفر خدمه دارد، از ساخت نمونه اس یو وی این خودرو بر اساس همین پلتفرم خبر داده و کارشناسان انتظار دارند با یک خودروی کاملاً متفاوت و قابل‌احترام روبه‌رو شوند.

خودروی ویژه: فولکس‌واگن ID Buzz Cargo

این خودرو در حقیقت یک اتوبوس الکتریکی است که قرار است در دهه آینده، خیابان‌ها را به تسخیر خود درآورد. قرار است برای این خودرو یک باتری باقدرت kWh  110 استفاده‌شده و ۲۰۱ اسب بخار قدرت برای آن پیش‌بینی می‌شود. این خودرو نیز دارای سیستم all-wheel drive بوده و بهترین توصیف آن نیز اتوبوس الکتریکی فولکس‌واگن است.

گزارش: احسان محمدحسینی

منبع: slashgear، popsci و laautoshow

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا