عکاسی از بازی‌های ویدئویی

شاید بتوان گفت با مفهوم جدیدی در حوزه عکاسی روبرو هستیم که برخی آن را عکاسی از بازی ویدئویی / game photography می‌نامند.

تهیه عکس از بازی‌های ویدئویی، یکی از تجربه‌های لذت‌بخشی است که گیم‌بازان درست مانند تهیه عکس از دنیای واقعی، آن را تجربه می‌کنند. کاربر در این شرایط این امکان را دارد که به مکان‌هایی پا بگذارد که در دنیای واقعی نمی‌تواند در آن حضور داشته باشد.

توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی با خلق تصاویر سه‌بعدی جذاب، امکان تجربه حضور در دنیاهای فراواقعی را برای گیم‌بازان فراهم کرده‌اند.

حدود 4 سال از زمان عرضه کنسول بازی پلی‌استیشن 4 توسط سونی می‌گذرد. ویژگی‌هایی به این کنسول بازی افزوده شده است که به هر کاربر اجازه می‌دهد تا آنچه در صفحه نمایش می‌بیند، برای خود ثبت کند.

گاهی تهیه عکس با استفاده از گزینه وضعیت عکاسی / photo mode انجام می‌شود. هر کاربر می‌تواند با ایجاد وقفه کوتاه در بازی، با استفاده از دوربین عکاسی این نمای دیدنی را ثبت کند.

بهترین نمونه گزینه وضعیت عکاسی در بازی Horizon Zero Dawn است که برای کنسول بازی پلی استیشن 4 ارائه می‌شود. کاربر در این بازی می‌تواند پشت شخصیت اصلی قرار گرفته و تصویر نمای باز از محیط روبرو را تهیه کند.

در شرایطی که گزینه وضعیت عکاسی وجود نداشته باشد، کاربر می‌تواند با تهیه اسکرین‌شات / screenshot (عکس گرفتن از صفحه) ، صحنه حساس بازی را ثبت کند.

در بازی‌هایی که گزینه وضعیت عکاسی وجود دارد، کاربر می‌تواند با ایجاد وقفه در بازی و قرار دادن دوربین در بهترین وضعیت ممکن، درست مانند یک کارگردان یا فیلمبردار عمل کند. حتی برخی کاربران برای اینکه بتوانند صحنه‌های بهتری را عکاسی کنند، بازی را برای چندین بار انجام می‌دهند.

به عنوان مثال، کاربران پلی‌استیشن 4 تاکنون بیش از 80 هزار عکس و اسکرین‌شات از صحنه‌های جذاب بازی مرد عنکبوتی (SpidermanPS4) ثبت و به اشتراک گذاشته‌اند.  

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: washington post

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا