راه نجات بحران آب، سپردن مدیریت آن به مردم است

به گزارش  سیناپرس به نقل از ایرنا، دکتر «امیر محمودزاده» امروز چهارشنبه در اولین همایش آینده پژوهی صنعت آب و فاضلاب کشور افزود: برای آینده پژوهی در حوزه آب، باید نگاه سیاستگذاران تغییر کند و از مدیریت بحران به مدیریت ریسک تغییر مسیر دهند.

وی یادآور شد: با بحران کم آبی و مشکلات آب روبه رو نیستیم بلکه به اقتصاد فاضلاب و بازیافت پساب کمتر توجه شده است و در این حوزه دچار فقرنوآوری هستیم و تنها دو و نیم درصد از فاضلاب ها به بخش کشاورزی و صنعت بازمی گردد.
محمودزاده، دسترسی به چشم انداز مطلوب صنعت آب و فاضلاب کشور را نیازمند برنامه ای مدون جهت نیل به اهداف تعیین شده عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به توسعه پایدار با محوریت منابع آب و جامع نگری در بهره برداری از تأسیسات آب و فاضلاب باید در اولویت قرارگیرد.
وی افزود: بر همین اساس، اولین همایش آینده پژوهی صنعت آب و فاضلاب کشور با هدف حصول درکی بهتر از آینده آب و فاضلاب در ایران، تاثیر وضعیت احتمالی آینده آن بر تصمیمات و زندگی مردم و از سوی دیگر توسعه روش های فکری به منظور ایجاد شرایطی بهتر برای تصمیم گیران حوزه های درگیر با منابع آبی با ارائه چشم اندازی قابل وقوع و نیز تعیین مدل استراتژی و آینده نگاری خلاقیت و نوآوری در صنعت آب و فاضلاب برگزار شده است.
این همایش امروز سی ام آبان 1397 توسط انجمن آمایش سرزمین ایران در خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا