لامبورگینی ایرانی در آستانه تولید انبوه

فاکس نیوز در گزارشی ویژه اعلام کرد که احتمالاً به‌زودی علاقه‌مندان به خرید خودروی لوکس لامبورگینی می‌توانند نمونه ارزان‌قیمت و مشابه آن را از ایران خریداری کنند. این موضوع در پی ساخت نمونه مشابه لامبورگینی مدل مورسیه‌لاگو اس وی  (Murcielago SV) توسط یک شرکت ایرانی اعلام شد که توانست مشابه این خودروی مشهور و کلاسیک لامبورگینی را که تولید آن در سال ۲۰۱۰ متوقف‌شده بود، بسازد.

بدنه این خودروی ایرانی از جنس کامپوزیت بوده و در بخش‌هایی نیز از فیبر کربنی استفاده‌شده است. موتور این خودرو نیز یک موتور هیوندای ۳٫۸ لیتری V6 است و به‌این‌ترتیب در حال حاضر هیچ بخشی از این خودرو دارای قطعات اصلی لامبورگینی نبوده و تمامی آن توسط مهندسین ایرانی بازسازی‌شده است.

 مسعود مرادی سرپرست گروه طراح و سازنده این خودرو در گفتگو با خبرگزاری علم و فناوری ایران اعلام کرد که ساخت این خودرو ماحصل تلاش‌های چهارساله یک گروه تخصصی بوده که توانستند با طراحی دقیق CAD این خودرو را بسازند. این صنعتگر ایرانی اما اشاره‌ای به چگونگی دستیابی به اطلاعات این خودرو نکرد.

بدنه این خودروی ایرانی از جنس کامپوزیت بوده و در بخش‌هایی نیز از فیبر کربنی استفاده‌شده است. طراحی این خودرو به‌قدری دقیق بوده که شیشه جلویی آن با دقتی ۲ میلی‌متری تعبیه‌شده است. البته در ابتدا در این خودرو از شیشه اصلی لامبورگینی استفاده‌شده بود اما این شیشه در حین حمل‌ونقل خودرو دچار آسیب‌دیدگی شده و در ادامه گروه طراح ایرانی با طراحی و ساخت یک شیشه جدید، آن را جایگزین نمونه قدیمی‌تر کرده و به‌این‌ترتیب در حال حاضر هیچ بخشی از این خودرو دارای قطعات اصلی لامبورگینی نبوده و تمامی آن توسط مهندسین ایرانی بازسازی‌شده است.

در ساخت نمونه ایرانی لامبورگینی، از یک موتور هیوندای ۳٫۸ لیتری V6 استفاده‌شده و به گفته گروه سازنده، به دلیل اینکه شرکت کره‌ای هیوندای، قطعات این موتور را در ایران تأمین می‌کند، امکان استفاده گسترده و ارائه خدمات مناسب‌تر به مشتریان در ایران وجود دارد. البته در طراحی و محاسبات این موتور به‌گونه‌ای عمل شده که قدرت منتقل‌شده از موتور خودرو به اکسل و بدنه، مشابه موتور اصلی لامبورگینی بوده و ابعاد آن نیز در همان اندازه موتور لامبورگینی است.

به گفته مسعود مرادی، این خودرو می‌تواند با سرعت ۲۸۱ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و به‌این‌ترتیب نمونه ایرانی لامبورگینی با موتور هیوندای، از تمامی محصولات این شرکت کره‌ای، سریع‌تر خواهد بود. البته سرعت نمونه ایرانی مدل مورسیه‌لاگو اس وی   از مشابه اصلی آن بسیار کمتر است زیرا لامبورگینی اصلی که این مدل از روی آن ساخته‌شده، قادر است با سرعت ۳۳۸ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

لازم به توضیح است که به دلیل نبود پیست مناسب در ایران برای آزمایش این لامبورگینی تقلیدشده، هنوز مشخص نیست قدرت مانور و کنترل خودروی فوق در سرعت‌بالا چگونه خواهد بود. این گروه طراحی ایرانی در نظر دارد سالانه ۵۰ تا ۱۰۰ نمونه از این خودرو را ساخته و روانه بازار کند اما هنوز مبلغ موردنظر برای ارائه آن در بازارهای داخلی و خارجی از سوی مسعود مرادی اعلام‌نشده است. گفتنی است در هیچ جای این خودرو از نام و نشانه خودروی لامبورگینی استفاده‌نشده اما ظاهر بدنه و نوع درهای آن کاملاً مشابه این خودروی مشهور و گران‌قیمت بین‌المللی است.

در خاتمه لازم به توضیح است که شرکت لامبورگینی علی‌رغم درخواست‌های مکرر خبرنگاران و کارشناسان مبنی بر اعلام نظر درباره این محصول جدید، هیچ اظهارنظری ارائه نکرده و سیاست سکوت را در پیش‌گرفته است.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: foxnews

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا