اوگاندا خواستار همکاری بیشتر با ایران شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،وزیرعلوم، فناوری و نوآوری اوگاندا در این دیدار با استقبال از همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری با کشورش، توضیحاتی در خصوص نیازها، اولویت ها و زمینه های همکاری در این کشور ارائه کرد.
توموِسیجه در ادامه، آمادگی دولت اوگاندا را برای فراهم سازی امکانات لازم حضور شرکت های ایرانی و تولید مشترک محصولات دانش بنیان اعلام و تاکید کرد که بهره‌برداری از تجارب علمی و فناوری شرکت های ایرانی، یک فرصت بسیار مناسب است و آن را پیگیری می کند.
از سوی دیگر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران در این دیدار در خصوص حوز‌ه‌های همکاری علمی و فناوری میان دو کشور و لزوم فراهم کردن زمینه های مساعد برای فعالیت تجاری و تولیدی شرکت های دانش بنیان ایرانی و اوگاندایی به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.
در این دیدار که شماری از مسئولان و مدیران دو کشور از جمله سفیر ایران در کامپالا، وزیر صنعت و تجارت اوگاندا و تنی چند از استادان برجستۀ دانشگاه‌های دو کشور نیز حضور داشتند، ستاری، اشاره کوتاهی به توانمندی‌های ایران در زمینۀ نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، پارک‌های علم و فنّـاوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، سلول‌های بنیادی، خودکفایی ایران در تولید داروها داشت و بر لزوم همکاری علمی و تکنولوژیک دو کشور و فراهم آوردن زمینه های مساعد برای فعالیت تجاری و تولیدی شرکت های دانش بنیان ایرانی و اوگاندایی تاکید کرد. 
ستاری همچنین از طرف اوگاندایی دعوت کرد تا با سفر به تهران از نزدیک با دستاوردهای علمی و فناوری و تولیدات شرکت های ایرانی آشنا شود که این دعوت با استقبال وزیر علوم اوگاندا مواجه شد و وعده داد در اولین فرصت از ایران دیدار کند.
مدیران حدود پنجاه شرکت دانش بنیان ایرانی در این سفر معاون رئیس جمهوری ایران را همراهی می کنند و در کامپالا پایتخت این کشور مشغول مذاکرات تجاری با طرف های اوگاندایی خود هستند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا