تولید خانه‌های پیش ساخته سبک، مدرن و مقاوم

قادر علیپور، عضو فدراسیون مخترعان بین المللی جهان در ایران و مخترع این طرح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا درباره اهمیت ساخت این خانه پیش ساخته گفت: کاهش وزن یکی از پارامترهای مهم ساختنمان سازی وساخت خانه ای مقاوم در برابر زلزله محسوب می شود زیرا نیروهای زلزله با وزن ساختمان نسبت مستقیم دارد.هم اکنون تکنولوژی انتخاب شده ما دارای جهت گیری کاهش وزن است؛ وزن نهایی ساختمان با این روش، نسبت به روش های پیش ساخته دیگر و همچنین ساختمان های بتنی، 80درصد کاهش می یابد یعنی در هنگام زلزله 80درصد، نیروی کمتری به ساختمان وارد می شود؛ تنها با این روش است که می توان با پروفیل 14، نیروهای ساختمان 4طبقه را تحمل کرد.

عضو انجمن تخصصی مالکیت فکری ایران درباره تفاوت این طرح نسبت به نمونه های مشابه داخلی و خارجی افزود: هم اکنون ساختمان‌های از پیش ساخته در ایران از قبل مونتاژ شده و پس از آن در محل سکونت نصب می شوند اما ما توانستیم برای اولین بار در دنیا چنین خانه ای را از پیش بسازیم و روی تریلی نصب کنیم و پس از آن به کمک جرثقیل به محل مورد نظر ببریم و در کمتر از 3 ساعت نیز تجهیزات آن را سوار کنیم.

این عضو مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در پیش ساختگی مذکور حجم کار و فضاها، امکانات مد نظر، خصوصیات اجزاء و عناصر( از نظر ابعاد و وزن قطعات و حتی نحوه قالب گیری، طریقه حمل و نقل، نصب قطعات و حتی پوشاندن درزها) مد نظر قرار گرفته شده است. این خصوصیات نحوه طراحی قطعات را متفاوت کرده است.

به گفته عضو علمی نخبگان جوان ایران، از جمله مزایای تولید صنعتی نیاز نداشتن به تجارب مختلف و صرف وقت و هزینه زیاد است؛ این صرفه جوی های به ظاهر کوچک، در مقیاس ملی به رقم بالایی تبدیل می شوند که می توانند نقشی حیاتی در رشد و شکوفایی کشور داشته باشند.

عضو نظام فنی و مهندسی بنیاد مسکن استان اردبیل، استحکام و مقاومت بالا در برابر عوامل طبیعی نظیر زلزله8/7 ریشتری و سرعت 400 کیلومتری باد، صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل ساخت در زمان کمتر، نداشتن نخاله و جلوگیری از سد کوچه و خیابان ها در طول مدت ساخت، افزایش فضای مفید واحدها به دلیل حجم کم دیوارها، ساخت و محاسبات دقیق، ترسیم نقشه ای اقتصادی طبق آیین نامه 2800،  طراحی رایگان و منحصر به فرد نقشه‌های معماری در کوتاه ترین زمان، قابل ساخت در ابعاد و نقشه دلخواه ، انتخاب جنس نازک کاری، نما، تاسیسات برق و لوله کشی آب و فاضلاب و گاز  بنابر درخواست مشتری را از جمله مهمترین ویژگی های این طرح عنوان کرد و گفت: هم اکنون تولید ساختمان پیش ساخته سبک با نازک کاری و تاسیسات مورد تایید نظام مهندسی و شهرداری است و به علت سبکی قابل جاگذاری و نصب روی ساختمان های جدید و قدیم در کمتر از 3 ساعت است. همچنین هزینه ساخت  آن 50درصد کمتر از ساختمان های مشابه پیش ساخته و 20 درصد کمتر از ساختمان های معمولی است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ببخشید میخاستم ببینم چطورمیشه سفارش داد خونه های پیش ساخته مدرنی که شماگفتید اگرمیشه راهنمایی کنید ازسرپل ذهاب هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا