فروش 34هزار میلیارد تومانی محصولات شرکت‌ های دانش ‌بنیان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، مسعود برومند در نشست تبیین برنامه های سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری و مناطق نوآوری عنوان کرد: تعداد مراکز رشد فناوری کشور در سال 1391 حدود 131 مرکز بوده که در سال 1395، به 174 مرکز و در پایان سال 1396 به 193 مرکز رشد افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد پارک ‌های علم و فناوری نیز از 31 پارک در سال 91 به 41 پارک در سال 1396 افزایش یافته است که این مراکز کانون اصلی رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان هستند.
معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم اظهار داشت: تاکنون 377 برند و علامت تجاری دانش بنیان در کشور به ثبت رسیده است و شرکت های دانش بنیان در پایان سال 1396 حدود 770 میلیون دلار صادرات داشته اند.
وی با اشاره به اینکه تعداد شاغلان فعال در شرکت های دانش بنیان از 19 هزار نفر در سال 1391 به بیش از 42 هزار نفر در سال 1397 افزایش یافته است، گفت: اعتبار مورد نیاز برای ایجاد شغل در مراکز دانش بنیان به مراتب از بخش های دیگر اقتصاد کمتر و در حد 50 میلیون تومان است.
دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اهمیت و نهادینه شدن مفهوم اقتصاد دانش بنیان در کشور گفت: بحث ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان در مفهوم و تعریف بسیار ساده ولی در عمل بسیار پیچیده است چرا که تحقق آن نیازمند انسجام و هماهنگی بسیار زیادی بین بخش های مختلف است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به برگزاری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نواوری در اصفهان گفت: 500 شرکت‌کننده از 50 کشور جهان در این کنفرانس حاضر هستند و این کنفرانس از نظر انتقال تجربیات جهانی و ارتباط با شبکه علم و نوآوری دنیا بسیار اهمیت دارد.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک ‌های علم و فناوری از 11 تا 14 شهریورماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حضور 500 شرکت داخلی و خارجی برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان خارجی در این کنفرانس از 50 کشور حضور دارند و دور بعدی کنفرانس در سال 2019 در کشور فرانسه برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا