درختی که نفت تولید می‌کند

این گونه گیاهی و جنگلی از خانواده افوربیاسه است که از نمونه درختان همیشه سبزی است، تا سال 94 هیچ فرد و ارگانی آن درخت و نام واقعی آن را نمی‌دانست و مردم محلی نیز به این درخت، درخت «مداد» می‌گفتند چون ساقه‌های آن مدادی شکل است.

افوربیا تیروکالی یا درخت مداد به شکل کاکتوس ولی بدون خار است که ارتفاع آن معمولا به سه تا پنج متر می‌رسد، تکثیر آن بسیار راحت و از طریق قلمه‌زدن صورت میگیرد، در آفریقا بیشترین میزان گسترش را دارد.از این درخت برای دفع آفات و حشرات و حصاری برای جلوگیری از ورود حیوانات به مزارع کشاورزی استفاده شده که نقش بسزایی در جلوگیری از قطع سایر درختان داشته است. این گیاه در حال حاضر در منطقه نکهچ و روستای هیچان وجود دارد که به دلیل سمی بودن شیره آن هیچ حیوان و حشرهای به آن نزدیک نخواهد شد.

این درخت به دلیل نیاز پایین آب علاوه بر ساخت حصار زنده می‌تواند به عنوان یک کود غنی و آفت‌کش مورد استفاده کشاورزان قرار گیرد. اگرچه تماس بدن با شیره این درخت باعث سوزش شدید پوست شده و تماس آن با چشم ممکن است باعث کوری موقت شود اما از این درخت برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

افوربیا در طب سنتی در بسیاری از کشورها از جمله برزیل، هند، اندونزی، مالزی در درمان سرطان، تومورها و زگیل‌ها استفاده می‌شود، همچنین برای آسم، سرفه، درد گوش، درد اعصاب، روماتیسم، دندان درد، و زگیل در هند استفاده می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا