۶۰درصد نیاز بیمارستان ها را وارد می کنم

یکی از محققین مستقر در پارک فناوری پردیس، اقدامات صورت گرفته در حوزه تجهیزات پزشکی را خوب و مناسب دانست و بیان کرد: این حوزه، حیطه بسیار گسترده‌ای است که از رشد و پیشرفت بالایی نیز برخوردار بوده است؛ دانشجویان و کارآفرینان بسیاری در سال‌های اخیر وارد این حوزه شده‌اند و اقدامات بسیار ارزنده ای نیز انجام داده اند.

محمدرضا کمپانی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس و رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در حاشیه بازدید سفرا و روسای نمایندگی های ایران از پارک فناوری پردیس، استفاده و بهره‌برداری از توان تولیدی شرکت‌های عضو پارک را راهکاری برای دستیابی به تجهیزات و فناوری‌های نوین دانست و افزود: پیشرفت ما در تولید تجهیزات پزشکی در سطحی قرار دارد که می‌توانیم کالاهایی با استانداردهای اروپایی و آمریکایی تولید نموده و آی سی یو، سی سی یو و اورژانسی با تجهیزات و وسایل کاملا ایرانی داشته باشیم.

کمپانی با اشاره به فعالیت تولیدکنندگان در حوزه تجهیزات پزشکی گفت: ۴۰ درصد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی توسط محققان و تولیدکنندگان داخلی برطرف شده و ۶۰ درصد تجهیزات مورد نیاز را وارد می‌کنیم. در مجموع ارزش بازار تجهیزات پزشکی در کشور ۲ میلیارد دلار است که ۷۵۰ میلیون دلار آن توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.

وی افزود: رشد علمی و پژوهشی ما در این زمینه موجب شده که فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد از کالاهای مورد نیاز را وارد و همچنین توانسته‌ایم در زمینه صادرات کالاها نیز موفق عمل کنیم و درآمدی حدود ۲۵ میلیون دلار از صادرات به ۴۰ کشور دنیا بدست بیاوریم.

کمپانی با تاکید بر این نکته که کالاهای تولید شده در کشور که با فناوری روز دنیا ساخته شده است، با قیمت اندکی در مقایسه با تجهیزات پزشکی خارجی به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: تجهیزات پزشکی ساخت ایران با نصف قیمت سایر برندهای خارجی و با خدمات پس از فروش بیشتر عرضه می‌شود و دلیل این امر سابقه کم ایران در این حوزه بوده و ما برای ترغیب خریداران و به دست آوردن بازار باید کالاها را با خدمات بیشتر و سود کمتر عرضه کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا