ماهواره گائوفن-11پرتاب شد

به جزااش سیناپرس به نقل از ایسنا، ، امروز چینی‌ها موفق به پرتاب ماهواره حسگر کنترل از راه دور اپتیکال موسوم به گائوفن-11  شدند. گائوفن-11  یک ماهواره رصد زمین است که از وضوح بالایی نیز برخوردار است.

ماهواره گائوفن-11 امروز ساعت 11:00 صبح به وقت چین(7:30 صبح به وقت تهران) توسط "موشک لانگ مارچ 4 بی"(Long March 4B rocket) از مرکز پرتاب ماهواره تائی‌یوان که در شمال استان شانشی قرار دارد، پرتاب شد. این پرتاب دویست و هشتاد و دومین ماموریت موشک حامل لانگ مارچ بود.

این ماهواره را می‌توان برای بررسی زمین، برنامه‌ریزی شهری، طراحی شبکه‌های جاده ای، کشاورزی و مدیریت بحران استفاده کرد. داده‌های آن نیز برای طرح "راه ابریشم جدید" یا طرح "یک کمربند و یک جاده" استفاده خواهد شد.

طرح راه ابریشم جدید، یک طرح سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از 60 کشور جهان و توسعه دو مسیر تجاری "کمربند اقتصادی راه ابریشم" و "راه ابریشم دریایی" است که توسط چین در سال 2013 ارائه شده‌ است.

پروژه عظیم گائوفن در سال 2010 آغاز شده و تا به امروز داده‌های ماهواه‌هایش اطلاعات بی‌شماری از سیارات را در اختیار کشور چین قرار داده است.  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا