رویداد ملی «ایدمو» در حوزه زیستی برگزار می‌گردد

 "ایدمو"، رویداد ملی است که به منظور فراخوان و جذب ایده‌های فناوران در حوزه‌های منتخب از سوی مرکز پیشران فناوری‏‌های راهبردی و تحقیقات کاربردی توسعه‌ای (مرکز پیشرفت) برگزار می‌شود. این رویداد به عنوان یکی از الگوهای حمایتی و توسعه‌ای مرکز در سطح ملی و به صورت فصلی برنامه‌ریزی شده است که صاحبان ایده‌های برتر در آن از حمایت‏های ویژه مرکز پیشرفت بهره‏‌مند خواهند شد.

برای شرکت در این رویداد، شرکت کنندگان باید ایده‌های خود را به صورت کامل در چارچوبی که از سوی دبیرخانه رویداد در اختیار آنها قرار می‌گیرد، در مدت تعیین شده در سایت رویداد ثبت و ارسال کنند.

پس از داوری و ارزیابی از هر حوزه 10 ایده فناورانه برتر برای ارائه به هیأت داوران، نماینده شرکت‌های خصوصی، شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌های سرمایه گذاری انتخاب خواهد شد.

از این تعداد 3 نفر از هر حوزه به عنوان ایده منتخب شناخته شده و جهت حضور و ارائه تفصیلی ایده خود در رویداد "ایدمو" دعوت می‌شوند.

در روز برگزاری رویداد ایدمو، صاحبان ایده‌های منتخب به ارائه شفاهی در حضور هیأت داوران پرداخته و ایده‌های ارائه شده بر اساس نحوه ارائه، طرح تفصیلی و سایر مستندات داوری می‌شوند.

جوایز این رویداد شامل جایزه نقدی 3 میلیون تومانی، بهره‌مندی از الگوهای حمایتی مرکز، شرکت در دوره‌های آموزش و توانمندسازی مرکز پیشرفت و شرکت در بازدیدهای علمی برنامه‌ریزی شده از سوی مرکز است.

ثبت نام این رویداد از اول تیرماه جاری آغاز شده و مهلت ارسال ایده‌ها 21 تیرماه است. از اول تا 15 مرداد ارزیابی اولیه و انتخاب 50 ایده برتر انجام می‌شود. ارائه شفایی ایده‌های برتر در کمیته تخصصی از 16 تا 31 مرداد و ارائه در حضور هیات داوران 15 شهریور تعیین شده است.

"طراحی و ساخت موتورهای الکتریکی غیرمتعارف در حوزه‌ فناوری‌های نوین"، "ساخت نانوحسگر زیستی تشخیصی محصولات تراریخت کشاورزی در حوزه امنیت غذایی"، "ساخت حسگر زیستی تشخیص مستمر در حوزه علوم زیستی و سلامت"، "طراحی و ساخت دوربین‌های بلعیدنی در حوزه علوم همگرا و تمام‌گرا" و "طراحی بازی‌های واقعی جدید برای کودکان قبل از دبستان در حوزه فناوری‌های نرم" از جمله موضوعات این رویداد علمی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا