آن مرد که بود؟

شبکه پی بی اس مستندی درباره او ساخت که به نقل قولها و وضعیت چین در آن زمان می پردازد اما هویت او مشخص نشد. در همان سالهای اول  شایعه های افتاد که نام او وانگ ویلی Wang Weilin است این نام را Sunday Express اعلام کرد .

ساندی تایمز در مقاله ای به هویت این مرد پرداخت . بعد از خروج آن مرد از میدان و با ناپدید شدنش شایعه هایی درباره کشته شدنش و یا ربوده شدنش توسط ارتش کمونیست بر سر زبانها بود .تنها صحبت رسمی درباره این مرد و در مصاحبه تلویزیونی که باربارا  والترز در سال 1990 با ریس جمهور پیشین چین Jiang Zemin ژیانگ ز-مین داشت گفته شد . باربارا در آن مصاحبه عکسی که در رسانه ها منتشر شده بود را نشان داده و پرسید میدانید چه بر سر او آمده است؟ ژانگ ز-مین به زبان انگلیسی گفت : نمیتونم تایید یا رد کنم که دستگیر شده یا نه . باربارا  گفت : کشته شده؟ ز-مین گفت : فکر نمیکنم هرگز کشته شده باشه .

ردپاهای یک باستان شناس …

مدتها گذشت و یک روزنامه نگار ناشناس که خود را فقط Hong Kong academic نامیده است  از هنگ کنگ مطلبی درباره هویت او منتشر کرد .

 او گفته است : وانگ یک باستان شناس است که هم اکنون در جنوب تایوان بصورت مخفی و با اسم مستعار زندگی میکند. وانگ با موزه ملی همکاری دارد و موزه مسیر ارتباط با او را مسدود کرده است تا رسانه ها به او دسترسی نداشته باشند.

در این نوشته علاوه بر توضیح ماجرای  آن روز به نقل از یکی از دوستان وانگ آمده است که : بعد از آن ماجرا انتظار داشتیم وانگ را بکشند چون دولت چین بسیار بی رحم بود .

او گفته است وانگ با کمک چند تایوانی به این کشور رفت و در آنجا با زنی تایوانی ازدواج کرد که پسر بزرگش 6ساله است اما متاسفانه پسر یک ساله اش به دلیل مننژیت سال گذشته درگذشت.

یافته های دیگران …

همچنان در مورد اینکه آیا کسانی که او را از صحنه خارج کردند پلیس مخفی بودند یا تماشاچی بحث است و این موضوع با تحلیل لباس و نوع ظاهر افراد صورت گرفته است.

در مستند شبکه پی بی اس گفته شده است : ما او را نیافتیم و نام دقیقش را هم نمیدانیم اما میدانیم نام فعلی او ساختگی است که رسانه ها برای او ساختند.  وی ادامه میدهد : ما رایانه ها و لیست ها را گشتیم اما نامی از او در میان دستگیر شدگان و یا کشته ها نیافتیم .

شاید خانواده و دوستانش او را بشناسند و شاید روزی او خود را معرفی کند اما فعلا او ترجیح داده است شناخته نشود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا