مردم چین: انیشتین علیه ما نژادپرست نبود

به‌تازگی خاطرات سفرهای آلبرت انیشتین در قالب یک کتاب منتشرشده است. این کتاب که به سفرهای این دانشمند به سرزمین‌هایی مانند چین، فلسطین، ژاپن اسپانیا در بازه زمانی بین سال‌های 1920 تا 1923 اختصاص دارد، با سروصدای زیادی همراه بوده است زیرا بسیاری آن را نژادپرستانه دانسته‌اند.

در بخشی از این سفرنامه که به چین اختصاص دارد، انیشتین این کشور را عجیب و دارای مردمانی کثیف و گرگرفته تفسیر کرده است. این امر موجب شده است که بسیاری در شبکه‌های اجتماعی درخواست بایکوت کردن این دانشمند فقید را بدهند. با این وجود نکته بسیار مهم این است که کاربران چینی شبکه‌های اجتماعی به‌شدت با این امر مخالف بوده و حتی حرف‌های انیشتین را درست دانسته‌اند.

بر اساس گفته آن‌ها، انیشتین در دوران نامناسبی به چین سفرکرده بوده است. برای مثال یکی از کاربران می‌گوید: «اگر به عکس‌های آن دوران نگاه کنید، چین با امروز تفاوت زیادی داشته است. این کشور با چیزی که یک قرن پیش انیشتین شاهد آن بوده است بسیار متفاوت است واو در دوران نامناسبی به کشور ما سفرکرده بوده است.»

دیگر کاربران نیز به دفاع از او پرداخته و برای مثال یکی دیگر از پست‌های پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی چین می‌گوید: «مردم ما چطور قرار بوده است که احترام انیشتین را کسب کنند؟ اگر به‌خوبی به عکس‌های آن دوران نگاه کنید می‌بینید که انیشتین واقعا راست می‌گفته است و مردم آن زمان کشور ما واقعا کثیف به نظرمی رسیدند.»

برخی کاربران حتی پا را فراتر گذاشته و انیشتین را به خاطر جسارت برای نشان دادن دقیق واقعیت، با اسطوره‌های ادبیاتی چینی هم‌سطح دانستند. به‌این‌ترتیب مشخص شده است که در دنیای امروزی ما انگ نژادپرستی به‌راحتی به هرکسی زده می‌شود، حتی به آلبرت انیشتین ولی نکته اینجاست که همیشه نباید عجول بوده و هر موضوعی را به‌عنوان رفتار نژادپرستانه پذیرفت.

منبع: inquisitr

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا