ارتباط اقتصاد زیستی در مقابله با نگرانی های جهانی

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،ماریا هلنا سمیدو، معاون مدیرعامل سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد در مورد آب و هوا و منابع طبیعی در نشست جهانی اقتصاد زیستی بر نقش مهم اقتصاد زیستی در مقابله با نگرانی های جهانی، از جمله گرسنگی، فقر و تغییرات آب و هوایی تاکید کرد و گفت: اقتصاد زیستی با طبیعت، کشاورزان، ماهیگیران، و افرادی که نقش کلیدی در مدیریت منابع طبیعی و توسعه پایدار دارند، مرتبط است.

وی ادامه داد: باید برای توسعه اقتصاد زیستی تلاش جهانی برای گسترش همکاری های چندجانبه در سطوح محلی، ملی و جهانی گسترش یابد. برای تحقق این همکاری ها باید هدف گذاری درستی انجام و شرایط مورد نیاز برای رسیدن به این اهداف نیز فراهم شود.

معاون سازمان فائو با بیان اینکه در این مسیر به روش های مقرون به صرفه برای سنجش میزان دسترسی به اهداف نیاز است، گفت: سازمان غذا و کشاورزی از کشورهای عضو و سایر همراهان، در حوزه های کشاورزی، جنگلداری، شیلات، زیست فناوری و فناوری اطلاعات برای خدمت به بخش کشاورزی بهره می برد.

وی بر لزوم توسعه همه جانبه اقتصاد پایدار تاکید کرد و با اشاره به اینکه چگونه سازمان فائو با کشورهای عضو و سایر شرکا در بخش های مختلف اقتصاد زیستی، کشاورزی، جنگلداری و شیلات کار می‌کند، افزود: بیوتکنولوژی و فناوری اطلاعات در کنار یکدیگر برای خدمت به بخش های کشاورزی به کار گرفته می شود، به نحوی که شاهد خواهیم بود در اقتصاد زیستی از منابع زیست توده به جای منابع فسیلی برای تولید مواد غذایی و کالاهای دیگر مانند پلاستیک‌های زیستی و داروهای زیستی، استفاده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا