هنوز به راه حل جامعی برای رفع معضل حاشیه نشینی دست نیافته ایم

اکبر ترکان روز دوشنبه در هفتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله (SEE7) افزود:در شرایط فعلی که نگران حاشیه نشینی هستیم، به دلیل مهاجرت، این پدیده در حال افزایش است و بافت های غیرمنظم مدیریت نشده و فاقد اصول فنی در کنار شهرها ایجاد می شود.

مشاور ارشد رییس جمهوری تاکید کرد که شهرداری ها در مقابل این پدیده رفتار فعال و مدیریت شده ای ندارند و هنوز سردرگم هستند.
ترکان اظهار کرد: میلیون ها نفر در حاشیه شهرها به صورت غیر اصولی و با عدم رعایت اصول شهرسازی همچون نبود فضای بهداشتی و زیستی مناسب در حال زندگی درحلبی آباد ها در کنار شهرها هستند.

وی بافت فرسوده را یکی دیگر از مشکلات حوزه شهری دانست و گفت: ساخت وسازه های نامناسب موجب این معضل شده وبافت های فرسوده درمقابل حوادث طبیعی همچون زلزله بسیار آسیب پذیر هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی افزود: در حوزه بافت فرسوده، مدیریتی ایجاد شده و مسولین به دنبال ساماندهی آن هستند.

وی به تغییر اقلیم در کشور اشاره کرد و گفت: پدیده تغییراقلیم در کشور سبب کاهش بارندگی و خشکسالی شده است.

وی گفت: متوسط بارندگی دنیا 750 میلیمتر و این رقم در ایران 250 میلیمتر بوده که دردهه اخیر با کاهش متوسط بارندگی به 230 میلمتر رسیده است.وی اظهار کرد:در صورتی که تغییر اقلیم به این منوال ادامه پیدا کند ظرفیت اقتصادی روستاها محدودتر شده و موجب مهاجرت بیشتر روستائیان به شهرها خواهد شد.

هفتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله(See7) امروز دوشنبه (28 اردیبهشت) با حضور متخصصان 42 کشور و جمعی از محققان داخلی در سالن همایش برج میلاد تهران آغاز به کار کرد و تا 31 اردیبهشت ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا