گور خر ایرانی به پارک ملی کویر مرکزی بر می گردد

عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: دراین سفر بازدیدی از زیستگاه های مختلف در منطقه ازجمله چشمه پیغمبر و اطراف آن در حوزه سیاهکوه و همچنین از زیستگاه چشمه طلحه و چاه میش مست در حوزه ملک آباد صورت پذیرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در ادامه افزود: نظر به بررسی های میدانی و سوابق مطالعاتی، اجماع نظر و دیدگاه مشترک نسبت به عملیاتی نمودن طرح در حوزه دشت شمالی سیاه کوه در محدوده زیستگاه دشتی چشمه پیغمبر جمع بندی حاصل شد.

وی گفت: در جهت ارتقاء تنوع زیستی و احیاء گونه در زیستگاه قبلی خود با وجود جمعیت مناسب گور خر ایرانی در ذخیرگاه زیستکره توران نسبت به انتقال این حیوان نادر ودر معرض خطر به پارک ملی کویر مرکزی تصمیم گیری لازم صورت پذیرفت که این موضوع می تواند علاوه بر ارتقاء تنوع زیستی برجاذبه های طبیعی منطقه نیز بیفزاید.

وی افزود: با اجرای طرح قلمرو زیستی این حیوان در شرق و غرب استان گسترش یافته و حضور آن باعث پویایی سایر گونه ها و تنوع زیستی پارک ملی کویر مرکزی خواهد شد.

عباسعلی دامنگیر در پایان عنوان کرد : این طرح قرار است بعد از سی و سه سال عدم مشاهده این گونه نادر در پارک ملی کویر در هفته محیط زیست افتتاح گردد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا