تمام محیط بانان کشور به جلیقه ضد گلوله مجهز شدند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،سرهنگ جمشید محبت خانی روز چهارشنبه در مراسم اعطای جلیقه های ضدگلوله افزود: در همین راستا سه هزار و ٤٠٠ جفت زانو بند و به همین تعداد آرنج بندهای ضد ضربه تحویل شد.
وی با تاکید بر این که از صبح فردا هیچ محیط بانی بدون جلیقه در کشور نخواهیم داشت، گفت: اکنون سه هزار و ٤٠٠ محیط بان در کشور فعال هستند که با این حساب، تمام محیط بانانی که شیفت کاری فعال هستند جلیقه ضد گلوله خواهند داشت.
وی با اشاره به مسلح بودن متخلفانی که برای شکار غیر مجاز اقدام می کنند، اظهار کرد: این افراد به جای متواری شدن یا عدم مقاومت، با محیط بانان درگیر می شوند و حتی در برخی موارد با سلاح گرم به سمت آنان شلیک می کنند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این که طی 38 سال گذشته، 120 محیط بان حین خدمت بر اثر درگیری با متخلفان و شکارچیان به شهادت رسیده اند، خاطرنشان کرد: همچنین 150 محیط بان مجروح و جانباز شدند.
محبت خانی با اعلام این که بررسی ها نشان می دهد اگر محیط بانان از جلیقه ضد گلوله استفاده می کردند، این آمار کاهش پیدا می کرد، گفت: به همین دلیل، ریاست سازمان حفاظت محیط زیست خرید جلیقه ضد گلوله را در دستور کار قرار داد و همچنین در جهت تحقق شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است، قرارداد خرید تجهیزات با شرکت های ایرانی را امضا کرد، به طوری که تمامی جلیقه هایی که به محیط بان ها تحویل داده شد، تولید شرکت های داخلی هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از جلیقه ضد گلوله، شاهد حفظ بهتر محیط بانان و حفاظت دقیق تر از مناطق چهارگانه محیط زیست باشیم.
وی اظهار کرد: همچنین سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه تقویت تجهیزات محیط بان ها در حوزه خودرو و موتورسیکلت برای سال جاری را در دستور کار دارد و در خریدهای بعدی، موتورسیکلت ها و خودروهای محیط بان ها نوسازی خواهد شد.
وی گفت: همچنین استفاده از دوربین های مدار بسته در مناطق چهارگانه و دوربین روی پیراهن محیط بانان به منظور کنترل عملکرد محیط بانان و مستندسازی برخورد با متخلفان در دستور کار و برنامه ریزی سال 1397 قرار دارد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره با اینکه 8 هزار و 500 پست محیط بانی در سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد، خاطرنشان کرد: اما در حال حاضر فقط 2 هزار و 800 محیط بان در عرصه یعنی حدود 38 درصد پست های سازمانی محیط بانی فعال است، از این رو یکی از درخواست های مهم در سال جدید، ایجاد شرایط جذب تعداد بیشتری از محیط بانان برای سازمان حفاظت محیط زیست است.
محبت خانی همچنین از برنامه خرید کوادکوپتر/هلی شات در سال 1397 برای افزایش حفاظت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: طی سه ماه آینده، چهار دست لباس شامل دو دست لباس فرم و دو دست لباس کار و دو جفت کفش شامل یک جفت کفش کار و یک جفت کفش فرم میان محیط بان ها توزیع خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا