کتابخانه دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات در اختیار دانش پژوهان قرار گرفت

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین بذرافشان مدیر دفتر اسناد و منابع علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت:راه اندازی این کتابخانه در راستای رسالت این پژوهشگاه در تولید دانش و هدایت جامعه محققین حوزه ارتباطات و فناوری کشور در روند دسترسی آزاد به اطلاعات و ایجاد تسهیلات موثر در روند پژوهش صورت گرفت.

وی گفت: این پایگاه جدیدترین منابع علمی و فنی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و علوم وابسته را در قالب کتابخانه دیجیتال در اختیار جامعه مخاطبین از جمله پژوهشگران پژوهشگاه، کارکنان حوزه وزارت و ادارات و سازمان های تابعه و جامعه دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی قرار می دهد، به طوری که این کتابخانه روزانه حدود هزار و 500 نفر بازدیده کننده و 11 هزار و 700 منبع مورد مراجعه دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون کتابخانه دیجیتال پژوهشگاه با هفت هزار و 750 کاربر برخط و هفت هزار و 328 شی دیجیتال که شامل چهارهزار و 861 عنوان کتاب، 683 عنوان گزارش و یک هزار و 212 عنوان پایان نامه است.

به گفته وی این کتابخانه به عنوان بستر مناسب در اشاعه اطلاعات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در محیط وب قلمداد می گردد و با بکارگیری تکنولوژی های نوین از جمله موتور جستجوی پیشرفته و کارآمد در فرآیند اطلاع رسانی سعی در حذف محدودیتهای زمانی و مکانی در بعد استفاده از منابع را دارد.

بذرافشان در ادامه افزود: کاربران جدید در صورت تمایل به عضویت در سایت کتابخانه دیجیتال(به صورت رایگان) می توانند با مراجعه به آدرس http://vlib.itrc.ac.irدر صفحه اصلی سایت، اقدام به تکمیل فرم عضویت و ارسال آن کنند.

وی در پایان گفت: کتابهای لاتین وهمچنین کتابهای فارسی مورد حمایت پژوهشگاه به صورت تمام متن، و نیز مجموعه گزارشها و پایان نامه ها، تا قبل از فصل اول برای تمامی اعضاء قابل رویت و مطالعه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا