میزان بهبودی سرطان در اطفال 75 تا 80درصد است

 دکتر پیمان اعتمادفر در حاشیه برگزاری کنگره بین المللی خون در یاسوج به ایرنا افزود: این درحالی است که میانگین بهبودی در انواع سرطان ها نیز در صورت تشخیص زودهنگام 69 درصد است.وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از میزان مبتلایان به سرطان در گروه سنی اطفال در کشور وجود ندارد، افزود: البته بررسی های نسبی نشان داده که میزان مبتلایان به سرطان در کشور ایران چیزی بیشتر از میانگین جهانی نیست.

وی ابراز داشت: میانگین مبتلایان به سرطان خون در جهان یک تا دو نفر در 100 هزار نفر است.این فوق تخصص سرطان اطفال افزود: البته هنوز در بسیاری از مناطق همچون استان کهگیلویه وبویراحمد که مراکز شیمی درمانی و تشخیص بیماری های سرطان راه اندازی نشده آمار دقیقی از میزان مبتلایان در دست نیست.

دکتر اعتمادفر از تشکیل هسته های مرکزی پیشگیری از سرطان متناسب با شرایط بومی و منطقه ای در کشور خبر داد و گفت: یکی از اهداف برگزاری کنگره بین المللی خون در یاسوج نیز برنامه ریزی و عملیاتی کردن این مهم است.

وی با بیان اینکه شیوع و افزایش میزان انواع سرطان ها بستگی به شرایط بومی و حتی اکولوژیکی یک منطقه دارد، تصریح کرد: تشکیل این هسته مرکزی کمک خواهد کرد تا علل افزایش انواع سرطان ها متناسب با هر منطقه و به صورت خاص بررسی شود.دکتر اعتمادفر اظهار کرد: میزان شیوع سرطان 'مری' به عنوان نمونه در مناطق شمالی کشور به دلیل مصرف چای داغ و یا برخی عادات غذایی خاص بیشتر است.

وی شایع ترین سرطان خون در گروه سنی اطفال را سرطان خونی لوکومیا و سرطان های مادرزادی اعلام کرد.

این استادیار دانشگاه و فوق تخصص بیماری های خون یادآور شد: امروزه یکی از مهمترین راهبردهای اساسی در حوزه پزشکی و درمانی در سراسر دنیا موضوع پیشگیری از سرطان است که به نظر می رسد در ایران خیلی کمتر به این امر توجه شده است.

دومین روز از کنگره بین المللی خون، بیماری ها و کاربردهای بالینی آن با حضور حدود 800 اندیشمند، پزشک و صاحبنظر در حوزه بیماری های خونی از 60 انجمن و موسسه علمی 14 کشور جهان در یاسوج در حال برگزاری است.این کنگره که از دیروز (دوشنبه) 21 اردیبهشت آغاز شده به مدت چهار روز ادامه دارد.
273 مقاله به صورت پوستر و سخرانی و به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در این کنگره ارایه خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا