پژوهشگران مهابادی در جشنواره مخترعین سوئیس سوم شدند

 صلاح خان ­احمدزاده در گفت و گو با ایرنا افزود: این سه پژوهشگر کامران ابوبکری عضو هیأت علمی ، سینا سلیمی و فراز جلیل­ زاده زهتاب دانشجویان رشته مهندسی عمران این واحد دانشگاهی هستند که با یک اختراع در این جشنواره شرکت کرده بودند.وی اضافه کرد: این سه پژوهشگر با شرکت در مسابقات جهانی مخترعین ژنو سوئیس توانستند از بین 33 اختراع در بخش عمرانی مقام سوم و دیپلم افتخار این جشنواره را کسب کنند.

وی در خصوص اهداف طراحی این اختراع گفت: با استفاده از دستگاه پمپ بتن هوشمند تمامی مراحل بتن­ ریزی و ویبره­ زنی کاملاً به صورت اتوماسیون انجام می­ گیرد ضمن اینکه این سیستم قابلیت شناخت محیط و تشخیص محل بتن­ ریزی را نیز دارد.

خان احمدزاده مزایای استفاده از این دستگاه را حذف کارگران جهت بتن­ ریزی، حذف شات سرلوله پمپ، هدر نرفتن بتن هنگام انجام عملیات، کاهش زمان عملیات بتن­ ریزی و کاهش هزینه­ ها عنوان کرد.وی در خصوص روند انتخاب این اختراع گفت: طرح مذکور ابتدا توسط دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی مخترعین در ایران مورد بررسی و تأیید قرار گرفت و سپس برای شرکت در مسابقات ژنو سوئیس ارسال شد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد گفت: کسب این موفقیت می تواند گام مهمی در راستای ارتباط بیشتر صنعت و علم و ایجاد روحیه و انگیزه بیشتر دانشجویان این واحد دانشگاهی برای ثبت اختراعات خود در زمینه های مختلف باشد.

جشنواره و نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات 2015 ژنو از 26 تا 30 فروردین 94 زیر نظر و حمایت مستقیم دولت فدرال سوئیس و شهردار ژنو و با حمایت سازمان مالکیت فکری ملل متحد WIPO، حمایت فدراسیون جهانی مخترعین IFIA، سازمانهای علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعین و وزارتخانه های علوم، آموزش و تحقیقات با حضور بیش از 40 کشور جهان از جمله فرانسه، آلمان، رومانی، روسیه، کرواسی، مالزی، مجارستان، پرتغال، هلند، اسپانیا، کره جنوبی، تایوان برگزار شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد با بیش از 10 هزار دانشجو از واحدهای مهم و بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در غرب کشور است که هم اکنون در 23 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 34 رشته کارشناسی، 24 رشته کارشناسی ناپیوسته ، 11 رشته پاره وقت، 7 رشته کاردانی پیوسته و 27 رشته کاردانی ناپیوسته فعال است.این واحد دانشگاهی یکی از مهمترین واحدهای دانشگاه آزاد در غرب کشور به شمار می رود.
مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از شهرهای دانشگاهی و مهم استان به شمار می رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا