محقق ایرانی در جمع 20 دانشمند اثرگذار جهان

دکتر بهاروند که ریاست پژوهشکده سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان را بر عهده دارد، یکی از چهره‌های اثرگذار در حوزه زیست‌شناسی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است که مطالعات بسیار ارزشمندی را در این زمینه‌ها انجام داده و در مجلات معتبر به چاپ رسانده‌ است.

دکتر حسین بهاروند توسط وب‌سایت The Niche به عنوان یکی از ۲۰ نامزد دریافت جایزه Stem Cell Person of the Year 2017 معرفی شده ‌است که قرار است به‌زودی و طی یک نظرسنجی عمومی تأثیرگذارترین فرد از میان این 20 نامزد انتخاب شود.

دکتر بهاروند، دانشمند و محقق لرستانی، برنده جایزه بین‌المللی علوم زیستی یونسکو در سال 2014 نیز هست. عنوان طرح تحقیقاتی او که این جایزه را برایش به ارمغان آورد، «سلول‌های بنیادی و طب ترمیمی» بود.

او تا کنون موفق به ثبت 2 اختراع در آمریکا شده و 28 جایزه ملی و بین‌المللی را از آن خود کرده است.

حسین بهاروند متولد سال 1350 در اصفهان و اهل خرم‌آباد است. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی از دانشگاه شیراز در سال 1373، مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید بهشتی در سال 1375 و مقطع دکترا از دانشگاه خوارزمی در سال 1383 در رشته زیست‌شناسی تکوینی است.

بهاروند از سال 1374 به همکاری با پژوهشگاه رویان پرداخت و بعد از 8 سال، در سال 1382 گروه سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان را تأسیس کرد.

7 کتاب تألیفی به زبان فارسی و 8 کتاب ترجمه‌شده از آثار علمی دکتر حسین بهاروند است. همچنین 3 کتاب به زبان انگلیسی از او توسط انتشارات springer آمریکا به چاپ رسیده است.

 

گفتگوی سیناپرس با دکتر بهاروند را که چندی پیش منتشر شد اینجا بخوانید.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا