ترسیم نقشه ماهواره ای از زلزله اخیر نپال

نخستین نقشه برداری ماهواره ای از آسیب ها و تخریب های وارد شده توسط زلزله اخیر نپال ترسیم شد . این زلزله که در تاریخ بیست و پنجم ماه آپریل سال جاری میلادی ( برابر با پنجم اردیبهشت ) رخ داد ، خرابی های بسیاری بر جا نهاده و به همین دلیل برای انجام عملیات امداد و نجات و بازسازی خرابی ها ، نیاز مبرمی به وجود یک نقشه ماهواره ای جامع از مناطق آسیب دیده وجود داشت . به تازگی این نقشه توسط سازمان فضائی ایتالیا تهیه و ترسیم شده و در اختیار مسئولان امداد رسان قرار گرفته است .

بر اساس گزارش رسمی منتشر شده از سوی سازمان فضائی ایتالیا در روز دوشنبه ، اطلاعات این نقشه بر پایه تصاویر دریافت شده از ماهواره این کشور با نام Cosmo Skymed قرار داشته و این ماهواره بر اساس درخواست مجامع بین المللی ، به سرعت پس از وقوع زلزله 7.8 ریشتری در کشور نپال ، به جمع آوری اطلاعات و تصاویر مورد نیاز در این منطقه پرداخت .

در این نقشه تمامی سازه ها و بخش های تخریب شده در پایتخت نپال یعنی شهر کاتماندو ارائه شده و این تصاویر تا بخش بودانیکانتا Budhanilkantha در شمال و مناطق بیدور Bidur و سیپالکاور Sipalkavre امتداد دارند .

لازم به توضیح است که این تصاویر با کمک تیمی از کشور های مختلف و با استفاده از ماهواره ایتالیائی فوق الذکر و آزمایشگاه  Jet Propulsion ناسا  تهیه شده و آنالیز و تجزیه و تحلیل و تفسیر آن توسط متخصصان ناسا و موسسه تکنولوژی کالیفرنیا انجام شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا