تشخیص سرطان ریه با آزمایش خون

پژوهشگران موسسه اروپائی غده شناسی European Institute of Oncology (Ieo) موفق به ارائه راهکاری جدید برای تشخیص سرطان ریه شده اند . در این روش جدید یک آزمایش ساده خون که در آن ساختار و مواد ژنتیکی خون از جمله میکرو آر ان ای ها RNA Micro  مورد بررسی قرار می گیرد . میکرو آر ان ای ها به عنوان یک علامت خاص و ویژه سرطان و وجود غده شناخته می شود .

این مطالعات در  موسسه اروپائی غده شناسی با نام Cosmos II معرفی شده و در آن یک هزار و 115 فرد سیگاری که مصرف دخانیات روزانه آن ها بسیار زیاد است مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند . در بین این افراد ، 48 نفر دارای غدد سرطانی بودند که در مطالعات قبلی  موسوم به Umberto Veronesi مورد بررسی قرار گرفته بودند .

نتایج این پژوهش ها و کشفیات جدید دانشمندان در مجله موسسه ملی سرطان National Cancer Institute منتشر شده است و بر این اساس ، روش جدیدا ارائه شده با آزمایش میر  mir-Test  قابل مقایسه بوده و هزینه آن کمتر از آزمایش تک Tac spiral بوده و این قابلیت را دارد که بر خلاف دو نمونه آزمایش قبلی می تواند وجود تومور ها و عوامل سرطانی را در مراحل اولیه تشخیص دهد .

در همین زمینه فابریزیو بیانچی Fabrizio Bianchi مدیر آزمایشگاه بیو اینفورماتیک و ژنومیک موسسه اروپائی غده شناسی اعلام کرد : " اگر امروزه 10 هزار آزمایش تاک برای تشخیص تومورها مورد نیاز باشد ، با استفاده از این آزمون جدید با 3018 آزمایش می توان به نتیجه مشابه رسید . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا