ضریب نفوذ بیمه در ایران از 2.2 درصد عبور کرده است

رییس کل بیمه مرکزی ایران افزود: سال گذشته بسیاری از دغدغه‌ ها درباره ذخایر بیمه را برطرف کردیم و از بیمه‌ها خواستیم ذخایر کافی بگیرند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در حال رشد است، تصریح کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه عدد 2.2 درصد را رد کرده و تا پایان سال از این مقدار هم بیشتر می‌شود هرچند در این زمینه از میانگین جهانی فاصله داریم.

همتی ادامه داد: در بسیاری از کشورها بیمه های بازرگانی سهم بیشتری نسبت به تامین اجتماعی دارند، اما در ایران بیمه تامین اجتماعی قوی تر است.

رییس کل بیمه مرکزی ایران، میزان رشد حق بیمه در سال جاری را 22 درصد عنوان کرد و افزود: در سه ماهه نخست امسال شاهد رشد 18 درصدی حق بیمه عمر بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در بیمه آتش سوزی نیز امسال رشد خوبی داشتیم که ناشی از حساسیت مردم پس از حادثه پلاسکو و حوادث نظیر آن است.

همتی تصریح کرد: اکنون نظارتی بر صندوق های بازنشستگی وجود ندارد و این موضوع می تواند در آینده مشکل ساز شود، افزود: می توان از صندوق های بازنشستگی اختیاری در قالب بیمه زندگی آغاز کرد و این نظارت را تسری داد.

وی با بیان اینکه این کار باید با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شود، گفت: اگر نیاز به قانون داشته باشد، لایحه ای برای آن تهیه می شود وگرنه در قالب مصوبه دولت پیگیری خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی ایران درباره اعمال استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در صنعت بیمه اظهار کرد: استانداردهای آی اف ار اس(IFRS) برای صنعت بانکداری نوشته شده و هنوز نسخه قطعی آن برای صنعت بیمه تهیه نشده است، اما در حال حرکت به سمت رعایت این استانداردها هستیم.

همتی با اشاره به لزوم استفاده از فناوری های نوین در شرکت های بیمه، تاکید کرد: هرچند شرکت های بیمه باید به سمت استفاده از فناوری های نوین حرکت کنند، اما این به معنی بی نیاز بودن به داشتن مجوز نمایندگی و کارگزاری نیست. شرکت های بیمه باید بر فناوری اطلاعات مسلط شوند و از حالت سمتی خارج شوند اما بازاریابی در فضای مجازی به معنی بی نیاز بودن از دریافت مجوز نمایندگی نیست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا