جهاد دانشگاهي در ساختاری منسجم و با برنامه حرکت مي‌کند

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري،  وحيد خليلي، 13 مردادماه در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه شهرکرد، با تبريک سالروز ولادت امام رضا(ع)، گفت: جهاد دانشگاهي به تصريح رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالي) مولود مبارک انقلاب است و جهاد دانشگاهي يک فرهنگ است که بايد حفظ و تقويت شود.
رئيس جهاد دانشگاهي استان اظهار کرد: بر حسب مأموريت جهادي خود وظيفه داريم اين نهاد انقلابي را هم با ارایه گزارش و هم با کار و خدمت به مردم معرفي کنيم و سطح مطالبه گري از اين مجموعه را افزايش دهيم.
خليلي تصريح کرد: جهاد دانشگاهي در چهار حوزه آموزشي، فرهنگي و پژوهشي و فناوري و اشتغال مأموريت داشته و در يک ساختار منسجم و با برنامه حرکت مي‌کند.
رئيس جهاد دانشگاهي استان با اشاره به حوزه فرهنگي اين نهاد انقلابي، ادامه داد: وظيفه ما در اين حوزه کارهاي فرهنگي نوبنيان، نوين و موردنياز استان است.
وي با بيان اينکه در سه سال گذشته جهاد دانشگاهي حوزه فعاليت خود را به تمام دانشگاه‌هاي استان گسترش داده است، افزود: راه‌اندازي انتشارات جهاد دانشگاهي، برگزاري ششمين دوره مسابقات ملي مناظرات دانشجويي در استان با شرکت 46 تيم، اجراي طرح دانشجو معلم قرآن، راه‌اندازي و تجهيز کتابخانه‌هاي تخصصي مجموعه آثار حضرت امام خميني(ره) در تعدادي از دانشگاه‌هاي استان، اجراي طرح ديدار با فرزانگان دفاع مقدس، ايجاد کارگروه‌هاي فرهنگي، اجراي کرسي تلاوت و تدبر قرآن، ايستگاه تدبر در قرآن و طراحي کتيبه‌هاي آموزه‌هاي قرآني، فعاليت خبرگزاري‌هاي ايکنا و ايسنا و اجراي مسابقه جرعه‌هاي ناب انديشه با محوريت مباحث طرح تقويت مباني اعتقادي از شاخص‌ترين فعاليت‌هاي حوزه فرهنگي جهاد دانشگاهي استان است.
وي با اشاره به حوزه آموزشي جهاد دانشگاهي استان ، ويژگي اصلي اين حوزه را انجام کارهاي موردنياز جامعه و پرهيز از کارهاي تکراري و مشابه در استان دانست.
خليلي با اشاره به استقبال بي‌نظير مردم استان از دوره‌هاي آموزشي جهاد دانشگاهي استان در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشي مراکز جهاد دانشگاهي در سامان، فارسان، شهرکرد و بروجن تجهيز و نوسازي شدند و دوره‌هاي آموزشي و تخصصي در 10 دپارتمان آموزشي ساماندهي شد.
وي با تأکيد براينکه بيش از 100 دوره تخصصي اشتغال محور در استان اخذ و راه‌اندازي شد، تصريح کرد: استقبال مردم استان از دوره‌هاي آموزشي در سال 95 بيش از پنج هزار نفر بيشتر از سال 94 بود.
رئيس جهاد دانشگاهي استان آموزش را زيربناي توسعه و پيشرفت خواند و گفت: در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه وجود نهادي مانند جهاد دانشگاهي در ارائه آموزش‌هاي کوتاه‌مدت و کاربردي و اشتغال محور در کشور تکميل کننده فرايند آموزشي است.
وي با بيان اينکه پژوهش‌هاي استان بايد فناورانه، کاربردي، موردنياز استان و با هدف رفع مشکلات صورت گيرند، افزود: جهاد دانشگاهي استان اکنون سه حوزۀ پژوهشي گردشگري، محيط زيست و جوش‌کاري را با پيوست فناوري اطلاعات فعال کرده است.
خليلي با اشاره به حرکت دانش بينان جهاد دانشگاهي استان در حوزه پژوهش و فناوري اظهار کرد: جهاد دانشگاهي با استفاده از توان داخلي و تجربه جهاد دانشگاهي استان آمادگي دارد مطالعات مورد نياز سرمايه‌گذاري خرد و کلان در استان را انجام دهد.
وي يکي از بنيان‌ها و شاخصه‌هاي اصلي پيشرفت و توسعه را ايده پردازي و نوآوري برشمرد و تصريح کرد: اين ايده‌ها بايد در يک مجموعه کارآفريني‌هاي دانش‌بنيان (استارت آپ) مطرح و مدل‌هاي جديد کسب‌وکار معرفي گردد که در سال جاري نخستين استارت‌آپ گردشگري با کمک و مشارکت سازمان اشتغال و تجاري سازي ومعاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي کشور و برخي دستگاه هاي استاني مثل سازمان ميراث فرهنگي برگزار خواهدشد. 
خليلي برگزاري استارت آپ گردشگري و ايجاد مرکز تخصصي جوش را از ديگر فعاليت‌هاي حوزه پژوهش و فناوري استان خواند و عنوان کرد: اميد است با استفاده از تلفيق تجربه و دانش، اين دانش‌ها را به تمام استان و کشور انتقال دهيم.
رئيس جهاد دانشگاهي با اشاره به افتتاح فاز اول ساختمان جهاد دانشگاهي استان در سال گذشته گفت: با حمايت هاي استاني و جهاد دانشگاهي کشور اين ساختمان به بهره برداري رسيد و در صورت تامين اعتبار، تکميل  فاز دوم آن که حدود پنجاه درصد آن آماده شده، ادامه يابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا