تاخیر در فرزندآوری، احتمال نازایی زوج‌ها را افزایش می‌دهد

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، دکتر اسدالله کلانتری افزود: پیشگیری‌های بی‌مورد به مدت چند سال، زمینه این‌که باردارشدن را سخت و یا غیرممکن سازد فراهم می‌کند. بسیاری از زن و شوهرها به راحتی فرصت بچه‌دار شدن را با تاخیرهای بی مورد و جلوگیری از بارداری از دست می‌دهند و بعد از چند سال که برای بارداری اقدام می‌کنند، با مشکلات جدی روبرو می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر زوج ها زودتر برای فرزندآوری اقدام کنند در صورتی که مشکلی در باروری داشته باشند ممکن است فرصت بیشتری برای درمان داشته باشند، بنابراین زودتر و بهتر  نتیجه خواهند گرفت، به همین دلیل تاکید می‌شود، چه زوج‌های جوانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند و چه آن‌هایی که فرزندان دوم و سوم می خواهند، فرزندآوری رابه تاخیر نیندازند.

کلانتری اظهار داشت: بیشتر مراجعان در  مرکز درمان ناباروری کسانی هستند که سال‌ها از باروری طبیعی جلوگیری کرده‌اند و اکنون تصمیم به بچه‌دارشدن دارند. در این میان افرادی هم هستند که در حال حاضر دارای یک فرزند هستند و برای فرزند دوم دچار مشکل شده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها قادر به باروری نیستند. اغلب این زوج ها باید درمان‌های طولانی داشته باشند که با توجه به افزایش سن برخی از زوج های مراجعه کننده به مراکز درمان ناباروری، ممکن است دیر اقدام کرده باشند و نتیجه نگیرند. بنابراین به همه زوج‌هایی که تصمیم به داشتن فرزند دارند تاکید می‌شود برای جلوگیری از بروز مشکلات نازایی که ممکن است در آینده با آن مواجه شوند، بارداری را به سنین میانسالی موکول نکنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا