هواپیمای دوستدار طبیعت صنعت حمل و نقل را متحول می کنند

   AWWA Sky Whale یکی از این هواپیما هاست که او سال گذشته با ارائه مدل اولیه ای از آن ادعا کرد که این هواپیما حمل و نقل هوایی سبز و دوستدار طبیعت را متحول خواهد ساخت و با حمل 755 مسافر انقلابی در این صنعت به پا خواهد کرد.

اکنون اسکار وینالز با ارائه جدیدترین طرح خود به نام   AWWA-QG Progress Eagle ایده یک هواپیمای 3 طبقه که هیچ گاز کربنی تولید نمی کند را وارد این صنعت پر کاربرد کرده است.

این هواپیما ( که اسکار وینالز اعتقاد دارد تا سال 2030 وارد بازار خواهد شد ) به جای استفاده از سوخت های فسیلی متداول از 6 موتور هیدروژنی برای بلند شدن از روی زمین استفاده می کند. همچنین با استفاده از صفحات خورشیدی روی بال این هواپیما انرژی لازم برای پرواز تامین می شود (این ویژگی مهم ترین جنبه ساخت این هواپیما از دیدگاه طراح آن است). علاوه بر تولید انرژی لازم برای پرواز توسط این صفحات , پرواز این هواپیما کاملا بدون سر و صدا بوده و این یکی دیگر از ویژگی های متمایز کننده این هواپیمای مدرن است.

به گفته اسکار وینالز AWWA-QG Progress Eagle ظرفیت جا به جایی 800 مسافر را دارد که در مقایسه با هواپیما های فعلی این ظرفیت به اندازه 275 نفر بیشتر است. وی اضافه می کند : یک کلاس دیگر علاوه بر کلاس های فعلی به این هواپیما اضافه شده است و آن کلاس pilot class بوده که منظره ای بی نظیر مشابه آن چه که خلبان در طول پرواز مشاهده می کند در اختیار مسافران این قسمت قرار می دهد.در این قسمت از هواپیما رستوران و حتی فروشگاه های مختلفی قرار دارد و همین ویژگی ها باعث می شود تا استرس ناشی از پرواز های طولانی مدت به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

طراح این هواپیمای مدرن اعتقاد دارد که دانش بشر هنوز برای ساخت این هواپیما ناقص بوده و هم اکنون بشر 40 درصد دانش مورد نیاز برای ساخت این هواپیما را در اختیار دارد. ابزارآلات و وسایل مورد استفاده در این هواپیما مثل صفحات خورشیدی کوانتوم , نانووایر ها و دریافت کننده های امواج رادیویی مایکرو تنها در تعداد معدودی از آزمایشگاه های مجهز دنیا موجود است اما به اعتقاد وینالز در سال های پیش رو بشر قادر به تولید این وسایل در ابعاد وسیع و بدون هیج محدودیتی خواهد بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا