ارتقاء علمی و توجه به علوم انسانی ویژگی اصلی روابط عمومی در جهاددانشگاهی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی اکبر شمسیان، امروز 14 تیر در سومین گردهمایی مدیران و رابطان خبری جهاددانشگاهی سراسر کشور که در محل سالن شورای سازمان مرکزی جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد؛ روابط عمومی را یک تلاش سازمان یافته بر افکار عمومی دانست و اظهار کرد: فردی که در روابط عمومی کار می‌کند باید بداند که روابط عمومی چیست و قرار است چه کاری انجام دهد که این امر مستلزم مطالعه و دانش کافی است که فرد بایستی در این حرفه به لحاظ فکری به آن مجهز باشد.

وی به با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) مبنی بر اینکه بهشتیان چهار نشانه چهره گشاده، زبان نرم، قلب مهربان و دست دهنده دارند اشاره و تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم که این چنین ویژگی‌هایی را در خودمان پرورش دهیم و این ضرورت و اهمیت برای کارکنان و دست اندرکاران روابط عمومی بیشتر  نمایان می‌شود.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: یک مسئول روابط عمومی بایستی در ابتدا سازمان خود یعنی جهاددانشگاهی را خوب بشناسد و بداند که این نهاد با چه اهدافی تشکیل شده، هویت جهادی و فرهنگ جهادی را بشناسد و به آن اعتقاد داشته باشد. از ظرفیت ها و توانمندی‌های سازمان خود نه تنها در استان بلکه در کشور آگاه باشد و از اطلاعات به‌روزی در مورد اتفاقات پیرامون خود برخوردار باشد.

شمسیان عنوان کرد: یک مسئول روابط عمومی بایستی از محیط پیرامون خود آگاهی کامل و شناخت دقیق داشته باشد تا بتواند از فرصت‌های موجود در راستای منافع سازمان استفاده نماید. همچنین بتواند توانمندی‌های سازمان و یا محصولات و تولیدات خود را به نحو شایسته معرفی و عرضه نماید. این محیط پیرامون بسته به ظرفیت های سازمان می تواند یک شهر، یک استان، یک کشور و حتی فراتر از کشور و بُعد بین‌الملل را پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه برخورداری از مهارت های ارتباطی از دیگر ویژگی های روابط عمومی است، تصریح کرد: مهارت‌هایی همچون شنیدن، گفت و گو، مهارت ارائه، مهارت در برقراری ارتباط،  مهارت سخنوری،  انعطاف پذیری، مثبت نگری، بانشاط بودن، امیدوار بودن، صبور بودن، خلاق بودن و اعتماد به نفس داشتن از مهارت های ارتباطی یک روابط عمومی است.

به گفته وی، یکی دیگر از نکات مهم و تاثیر گذار در حوزه روابط عمومی، احترام عمیق به مخاطب و اعتقاد به اینکه حق با مشتری است چون اگر روزی مخاطبین ما از ما روی برگردانند قطعا ما یک سازمان شکست خورده ای بیش نخواهیم بود.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از اهداف روابط عمومی تاثیرگذاری بر افکار عمومی است. پس ما برای رسیدن به این هدف هر چه بیشتر با علوم انسانی آشنایی داشته باشیم و هر چه شناخت ما از انسان بیشتر باشد، میزان تاثیرگذاری هم بر افکار بیشتر خواهد شد. لذا آشنایی با علومی چون مدیریت روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخ و دیگر رشته های مرتبط تاثیر به سزایی در موفقیت یک کارشناس روابط عمومی خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا