شتابدهی استارتاپ های سخت افزازی با برنامه تجاری سازی دانشگاه شریف

به گزارش سیناپرس، مسئول روابط عمومی برنامه تجاری سازی دستاوردهای دانشجویی دانشگاه شریف امروز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، گفت: این برنامه زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف از سه سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است. 
الناز سلیمانی افزود:در این مدت بیش از 150 طرح بررسی، 15 تیم موفق به جذب سرمایه و 500 میلیون تومان سرمایه جذب همچنین بیش از 200 خدمت آزمایشگاهی به گروه های مختلف ارائه شده است.
وی ادامه داد:‌این برنامه اولین مجموعه ای است که به شتابدهی استارتاپ ‌های سخت ‌افزاری می‌ پردازد. برنامه تجاری سازی به خوبی این فضا را شناسایی کرده و با ماموریت حمایت و پشتیبانی از تجاری ‌سازی دستاوردهای فناورانه دانشجویان و راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای مبتنی بر نوآوری در این حوزه فعالیت‌ های خود را گسترش داده است.
سلیمانی گفت:این برنامه ایده های دانشجویان را شناسایی کرده و به آنها اجازه می دهد با شرکت در رویداد فرا ایده به معرفی فرصت ها و نیازها و چالش‌های موجود در صنایع مهم کشور از جمله آب و کشاورزی، فرهنگ و اسباب بازی، مدیریت بحران و امنیت، سلامت و شهر هوشمند و… پرداخته می پردازد.
وی ادامه داد: همچنین تیم هایی که بعد از رویداد فرا ایده شکل گرفته اند ولی نمی دانند به چه شکل باید فعالیت تحقیقاتی خود را آغاز کنند می توانند در دوره های پیش شتابدهی شرکت کنند. 
سلیمانی افزود: در دوره تجاری‌ سازی تیم‌ های توانمندی وارد می شوند که ایده مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار فناورانه دارند. این دوره به حمایت‌های لازم و ارائه خدمات مورد نیاز تیم‌ها از جمله حمایت‌های مالی، فضای استقرار، خدمات آزمایشگاهی، مربیان و مربی های خبره کسب‌وکار و کمک به جذب سرمایه‌گذار پرداخته می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین دوره توانمندسازی یا پیش شتابدهی پرتو برای تیم‌هایی است که با ایده‌های نوآورانه خود به دنبال شناسایی فضا و بازار مناسب محصول هستند و با آموزش مبتنی بر تجربه با واقعیات کسب‌وکار خود آشنا می‌شوند تا بتوانند مدل کسب‌وکار خود را مطابق با واقعیات طراحی و اعتبارسنجی کنند.
دانشجویان با مراجعه به نشانی http://ideo.sharif.ir/ می توانند طرح های خود را در این سامانه ثبت کنند تا بعد از بررسی های کارشناسان و اساتید دانشگاه شریف تایید و در صورت دارا بودن شرایط لازم تصویب شده و مراحل آتی را طی کنند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا