تأخیر دوباره در رجیستری موبایل

 

 محمود واعظی به انتشار اخباری مبنی بر رجیستری تلفن‌های همراه اشاره کرد و توضیح داد که اجرای این طرح، که قرار بود در تیرماه سال جاری عملیاتی شود، دو ماه به تأخیر افتاده است زیرا پیمانکار داخلی که برای اجرای طرح انتخاب شده است، فرصت بیشتری مطالبه کرده و بنابراین این طرح تا پایان تابستان عملیاتی خواهد شد.

او گفت که اقدامات  لازم برای اجرای طرح شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه در حال پیشرفت است و افزود که رجیستری تلفن‌های همراه با در نظر گرفتن این که همه‌ی مردم دچار مشکل نشوند، کار سخت و پیچیده‌ای است و به همین خاطر تصمیم بر اجرای آن در اواخر تیرماه گرفته شده بود که بنا به درخواست پیمانکار تا پایان تابستان به تأخیر افتاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که موضوع حجم‌خوری بسته‌های اینترنتی صحت ندارد و اطلاع داد که سامانه‌ای توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی راه‌اندازی شده است، که با مراجعه به این سامانه، هر شخص در هر زمان می‌تواند از میزان مصرف اینترنت و نوع دانلود خود مطلع شود.

او همچنین در راستای تکذیب مسأله‌ی حجم‌خوری بسته‌های اینترنتی گفت که مردم تا ماه‌های گذشته، عکس و متن دانلود می‌کردند اما در حال حاضر ویدئوهای مختلف دانلود می‌کنند در حالیکه می‌دانیم حجم هر ویدئوی سه دقیقه‌ای هزار برابر یک عکس است.

 

پیش از این سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرده بود که طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های موبایل از اول تیرماه عملیاتی می‌شود و بنا بر این طرح، گوشی های تلفن همراهی که از راه‌های غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، امکان استفاده در شبکه‌ی اپراتورهای موبایل را نخواهند داشت و در این شبکه شناخته نمی شوند.

غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا