تشریح برنامه‌های سال ۹۴ کمیسیون تدوین و هماهنگی علم و فناوری

به گزارش مهر، در پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری شورای عالی عتف برنامه های این کمیسیون در سال ۹۴ تشریح و پیشنهاد معاونت حقوقی ریاست جمهوری در مورد اختصاص درصدی از اعتبارات پژوهشی سالانه دستگاه های اجرایی برای تحقیقات حقوقی مورد بررسی قرار گرفت.

در پیش از دستور این جلسه اعضاء به بحث و گفتگو در خصوص پیشنهاد معاونت حقوقی ریاست جمهوری در مورد اختصاص درصدی از اعتبارات پژوهشی سالانه دستگاه های اجرایی برای تحقیقات حقوقی، به ویژه مطالعات کاربردی برای تحقق حقوق شهروندی پرداختند.

طبق این پیشنهاد معاونت حقوقی ریاست جمهوری تمامی دستگاه‌های اجرایی (قوه مجریه) موظف خواهند بود درصدی از اعتبارات پژوهشی سالانه خود  را با رعایت جز ۱ بند م ماده ۲۲۴ قانون پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و مصوبات شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری به پژوهش‌ها وتحقیقات بنیادین وکاربردی درزمینه موضوعات حقوقی مرتبط با دستگاه متبوع از جمله حقوق شهروندی اختصاص و با هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهور هزینه نماید.

همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف می شوند که ظرف شش ماه و با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهور، با انجام پژوهش‌های کاربردی، مصادیق حقوق شهروندی در دستگاه متبوع خود را احصا و راهکارهای لازم برای آن را تبیین و اعمال نمایند.

در صورت تصویب این پیشنهاد در شورای عالی عتف دستگاه‌های یاد شده می بایست در مقاطع سه ماهه گزارش اقدامات انجام شده را به معاونت حقوقی رئیس جمهور ارائه نمایند.

در ادامه جلسه دکتر فصیحی دبیر کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری، برنامه سال ۹۴ این کمیسیون را در دو محور اجرایی و محتوایی تشریح کرد.

وی تدوین سیاست‌های علم و فنّاوری را محور اول خواند و افزود: پیگیری موارد مربوط به کمیسیون‌های تخصصی و ستادهای علمی و همچنین بررسی اهم موارد جاری در نظام سیاستگذاری علم و فنّاوری از برنامه های محور اول است.

فصیحی از تدوین سیاست ها و اولویت‌های پژوهش و فنّاوری کشور برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ و همچنین امور محوله از مراجع بالا دست از جمله شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری و یا نیازمندی‌های سایر کمیسیون‌ها و دستاوردها را به عنوان دیگر برنامه‌های کمیسیون در محور اول نام برد.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی کمیسیون‌های تخصصی و ستادها محور دوم برنامه‌های کمیسیون هماهنگی است افزود: کمک به استقرار کامل نظام گردش کار دبیرخانه و روابط ارکان مختلف شورا و تعیین ساز و کار مشخص ابلاغ از محور دوم برنامه ها محسوب می شود.

دبیر کمیسیون تدوین و هماهنگی سیاست های علم و فناوری همچنین ارائه گزارش عملکرد کمیسیون ها و ستادها و شناسایی موضوعات مغفول مانده را از دیگر برنامه‌های محور دوم برشمرد .

وی خاطرنشان کرد: شناسایی اقدامات لازم برای تکمیل فرآیند سامان‌دهی دبیرخانه از جمله یکسان سازی فرمت صورت‌جلسات؛ استقرار نظام مدیریت و کنترل پروژه و تعیین رویه دقیق پیگیری و اجرای مصوبه‌های کمیسیون هماهنگی، از برنامه‌های دیگر کمیسیون در سال ۹۴ است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا