ایجاد 2 میلیون متر مربع فضای آموزشی در دولت تدبیر و امید

 دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه ساختمان شماره 2 پارک علم و فناوری مازندران در ساری، گفت: در این مکان دو محصول جدید یکی داروی گیاهی پایین آورنده قند خون که در اینجا کشت و تولید می شود و مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است و انواع و اقسام سموم گیاهی رونمایی شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این پارک را مکان مناسبی برای انجام تحقیقات و پژوهش های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی دانست و افزود: در این پارک شرکت های دانش بنیان مستقر هستند و دانشجویانی که در مراکز رشد کار کردند، پایان نامه هایشان را در زمینه تولید و بهینه کردن محصولات در این مکان تکمیل می نمایند.

فرهادی با اشاره به این که ایران رتبه نخست علم و فناوری منطقه را داراست و در بین 25 کشور پیشرفته دنیا در رشد علمی و تولیدات علمی حائز رتبه نخست است، تصریح کرد: جهت گیری های اموزشی ما بیشتر به سمت کارآفرینی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که دانشگاه، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و مراکز مهارت آموزی بصورت یک زنجیره هستند، خاطر نشان ساخت: امروز به سمتی حرکت می کنیم که رساله های دوره های تحصیلات تکمیلی بیشتر کاربردی باشد و عمدتا موضوعات پایان نامه ها از سوی دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد می شود و نهایتا حاصل کار بصورت پروژه در اختیار دستگاه ها قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی از رونمایی سامانه‌ای با عنوان ساعت در هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: در این سامانه دستگاه های اجرایی، نیازهای پژوهشی خود را و پژوهشگران توانمندی های خود را عرضه می نمایند و این سامانه فرصت خوبی برای تعامل دو طرف است.

فرهادی در پایان، با اشاره به این که بیش از 3 میلیون و 200 هزار متر مربع فضای آموزشی دولتی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: حدود 2 میلیون متر مربع آن در دولت تدبیر و امید تکمیل و بهره برداری شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا