پیش بینی ناسا از کشف حیات فرازمینی تا سال 2045

سال ها است که پژوهشگران و ستاره شناسان در حال جستجوی گونه ای از حیات در خارج از فضای کره زمین هستند و این موضوع در حالی است که علم بشر تاکنون اجازه دسترسی به معدود سیاراتی در منظومه شمسی را برای انسان فراهم کرده و بیشترین بخش دانش انسان از دنیای پهناور ستارگان و سیارات و اجرام آسمانی خارج از منظومه شمسی و کهکشان راه شیری ، ناشی از مشاهده و بررسی این اجرام توسط تلسکوپ های پیشرفته و فوق پیشرفته است . از نظر منطقی به نظر می رسد که قاعدتا کره زمین نباید تنها محلی در سراسر جهان باشد که پذیرای حیات بوده و احتمال وجود گونه های مختلف حیات در سایر کهکشان ها امکان پذیر است . به تازگی سازمان فضائی ناسا در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که موضوع وجود حیات در خارج از کره زمین دیگر یک فرضیه محسوب نشده و یک حقیقت مسلم است . بر این اساس ، سازمان فضائی ناسا  اعلام کرد که بر اساس پیش بینی های انجام شده ، انسان تا پیش از سال 2045 میلادی به نشانه های قطعی از وجود حیات فرازمینی دست پیدا خواهد کرد .

کشف حیات فرازمینی ، دغدغه مهمی برای دانشمندان محسوب می شود و مهمترین سوال و چالش پیش رو در این حوزه ، زمان دستیابی به این مهم خواهد بود . بر این اساس ، یکی از مهمترین و اصلی ترین احتمالات برای کشف گونه ای از حیات در فضای خارج از کره زمین ، یکی از قمرهای مشتری به نام اروپا است . این قمر منجمد دارای اقیانوس بوده و ستاره شناسان اعتقاد دارند که دارای تمامی مواد تشکیل دهنده مورد نیاز برای پرورش حیات است .