تامین، حفظ و ارتقاء سلامت دهان و دندان جامعه با ساماندهی خدمات دندانپزشکی

 دکتر محمد آقاجانی در مراسم آغاز طرح تحول سلامت دهان و دندان و بزرگداشت روز دندانپزشکی بر استاندارد سازی ارائه خدمات دندانپزشکی در نقاط مختلف کشور تاکید کرد و گفت: لازم است تجهیزات و لوازم دندانپزشکی قیمت گذاری و تعرفه خدمات دندانپزشکی تعیین شود.

معاون درمان همچنین با تاکید بر سطح بندی ارائه خدمات دندانپزشکی در نقاط مختلف کشور، افزود: لازم است بیمه های پایه در تامین هزینه های خدمات دهان و دندان همکاری کنند و بسته بیمه پایه برای بهداشت دهان و دندان که مغفول مانده است، تعریف شود.

وی در ادامه، هدف کلی از تدوین برنامه های بهداشت دهان و دندان را تامین، حفظ و ارتقاء سلامت دهان و دندان جامعه با ساماندهی خدمات دندانپزشکی بیان کرد و گفت: افزایش سهم دولت در ارائه خدمات دندانپزشکی، ارتقای دسترسی و استفاده مردم از خدمات دندانپزشکی، استانداردسازی و ساماندهی خدمات دندانپزشکی و در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم برای دریافت خدمات دندانپزشکی از اهداف اختصاصی برنامه های معاونت درمان در حوزه بهداشت دهان و دندان است.

به گفته دکتر آقاجانی، تاسیس بخش دندانپزشکی در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت و تاسیس واحدهای دندانپزشکی در کلینیک های درمانی از دیگر برنامه های این حوزه در طرح تحول سلامت دهان و دندان است.

معاون درمان در پایان از راه اندازی 6 بیمارستان تخصصی برای 6 کلان شهر کشور خبر داد و افزود: امید است ساخت این 6 بیمارستان با مشارکت بخش خصوصی به ثمر برسد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا