مراجعه دیرهنگام به پزشک دلیل بالابودن آمار مرگ و میر زنان در اثر سرطان سینه

 دکتر ایرج خسرونیا به مناسبت برپایی بیست و ششمین کنگره جامعه پرشکان متخصص داخلی ایران اظهار کرد: خجالت و شرم برای حضور نزد پزشک و مسایل اقتصادی از جمله عواملی است که زنان مبتلا به سرطان سینه از مراجعه به پزشک خودداری می کنند؛ همین تاخیر سبب انتقال سلول های سرطانی به دیگر بخش های بدن می شود و در مواقع زیادی درمان را ناممکن می کند.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر به محض مشکوک شدن به وجود توده سرطانی در سینه با برداشتن سریع عضو، مانع انتشار سلول ها در بدن می شوند و با این اقدام جان بیمار را نجات می دهند.
خسرونیا با تاکید بر انجام معاینات منظم از طرف خود فرد تصریح کرد: نتایج یافته های علمی امروزه نشان می دهد که انجام اینگونه معاینات به تنهایی کافی نیست و زنان باید مورد معاینات منظم سالانه از طرف پزشکان متخصص قرار گیرند.

به گفته وی، بسیاری از توده های سرطانی در مراحل اولیه تنها به کمک دستگاه های سونوگرافی و ماموگرافی قابل تشخیص است و زمانی که اندازه توده به حدی بزرگ شود که فرد بتواند آن را لمس کند، بیماری در مراحل پیشرفته قرار گرفته است.

خسرونیا با ابراز نگرانی از روند رو به گسترش سرطان های دستگاه گوارش طی سال های اخیر یادآور شد: رژیم غذایی نامناسب، استفاده از غذاهای آماده (فست فودها) و مصرف غذاهای کنسرو شده، سبب شده افراد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش از قبیل سرطان مری، معده، روده بزرگ قرار گیرند.
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ادامه داد: هرچند برخی افراد خونریزی از مقعد را به بواسیر نسبت می دهند، اما به آنان توصیه می شود به محض مشاهده خون در مدفوع برای بررسی های بیشتر حتما به پزشک مراجعه کنند.خسرونیا گفت: با توجه به اهمیت و شیوع سرطان ها در کشور، بخش عمده ای از سخنرانی ها و سمپوزیوم های بیست و ششمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به موضوع سرطان اختصاص یافته است.
جدیدترین دستاوردهای درمانی و تشخیصی در حوزه سرطان ها، گوارش، قلب، ریه و بیماری های روماتولوژی در روزهای 15 تا 18 اردیبهشت ماه امسال در بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی در مرکز همایش های رازی تهران به پزشکان و متخصصان مرتبط با این حوزه ارایه می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا