شکار زباله های فضایی با الهام از تور ماهیگیری

دانشمندانی که از مدتها پیش به شیوه های مختلف جمع آوری زباله های فضایی متشکل از بقایای ماهواره های از کارافتاده در اطراف زمین فکر می کنند اکنون ایده جالب توجهی را برای عملیاتی شدن آماده می کنند: پرتاب تورهای ویژه در فضا و شکار زباله های سرگردان.

در نسخه آزمایشی این ایده جدید از هواپیمایی استفاده شد که در مسیر سهمی شکلی به پرواز درآمده و در حین پرواز نیروهای متخصص سوار بر هواپیما برای مدتی در شرایط بی وزنی قرار گرفته و در این مدت تورهای مخصوص را به سمت ماهواره های مدل که نقش زباله فضایی را ایفا می کردند شلیک نمودند.

جمع آوری بقایای برجای مانده از ماهواره های از کار افتاده یا منهدم شده و همچنین بازمانده های راکتی شناور در اطراف زمین از جمله اهداف توسعه این فناوری جدید اعلام شده است.

با توجه به موفقیت های به دست آمده از آزمایش این شیوه خاص، آژانس فضایی اروپا در نظر دارد در سال 2021 از این تورهای ویژه که تحت عنوان "تورهای ماهیگیری در فضا" شناخته شده اند برای جمع آوری زباله های فضایی استفاده کند.

وجود حجم قابل توجه چنین زباله هایی در مدار زمین تهدیدی جدی برای فضاپیماها و حتی فضانوردان مشغول در ایستگاه فضایی بین المللی به شمار می آید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا