بیماری اندومتریوز در کشور رو به افزایش است.

دکتر شاهین خزعلی با اشاره به وجود جراحان و مراکز خوب درمان اندومتریوز در ایران، افزود:این مراکز متاسفانه تحت نظارت یک مرکز فعالیت نمی کنند و این موضوع باعث شده که درباه شیوع بیماری، عوارض آن اطلاعات طبقه بندی شده و قابل استنادی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه دردهای لگنی و ناباروری از عارضه های اندومتریوز به شمار می رود، افزود:اندومتریوز از جمله بیماری های زنان است که به جز ناباروری، زندگی خانوادگی و اجتماعی زنان را هم تحت الشعاع قرار می دهد.
خزعلی ازمهمترین مزایای مرکزی شدن درمان اندومتریوز در کشور را، افزایش کیفیت کار، ترسیم الگویی روشن از بیماری اندومتریوز، پیگیری به موقع درمان بیماران، کاهش عوارض و ارائه تازه ترین اطلاعات درباره روش های جراحی و درمان این بیماری برشمرد.
 

کسب رتبه نخست توسط کلنیک اندومتریوز پژوهشگاه ابن سینا
خزعلی که عضو هیات علمی دانشگاه رویال هالُوی لندن است، گفت: کلینیک اندومتریوز مرکز ناباروری پژوهشگاه ابن سینا توانست در سال 2016، از نظر تعداد عمل های جراحی انجام شده رتبه نخست را بین مراکز عضو BSGE (British Society for Gynecological Endoscopy) ، کسب کند.
وی گفت: هر سال انجمن جراحی های کم تهاجمی انگلیس، مراکز این مجموعه رااز نظر تعداد عمل های جراحی اندومتریوز ارزیابی می کند که سال گذشته این مرکز تخصصی ناباروری، رتبه پنجم و امسال با انجام 97 جراحی از نظر تعداد عمل جراحی، رتبه نخست را بدست آورد.
وی افزود: مراکز تحت نظر BSGE باید حداقل 12 عمل جراحی پیشرفته در سال انجام دهند، کلینیک خاص برای درمان این بیماری و تیمی از جراحان و متخصصان داشته باشند و اطلاعات مربوط به جراحی از جمله نتایج، عوارض و طول درمان بیماری را گزارش کنند.
خزعلی اضافه کرد: در حال حاضر 48 مرکز جراحی پیشرفته اندومتریوز در انگلستان تحت استانداردهای این انجمن فعالیت می کنند که کلینیک اندومتریوز ابن سینا از سال 2014، جزو این مراکز است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا