انتقال اینترنت پر سرعت به کمک سیستم LaserWAN

بر اساس اعلام رسمی مقامات برگزار کننده رقابت های دانشمند برتر جوان در اتحادیه اروپا European Union Contest for Young Scientists ، یک نوجوان 16 ساله ایتالیائی در سال جاری موفق به کسب این عنوان شده است. بر این اساس، والریو پاگلیارینو ، دانش آموز مقطع دبیرستان و ساکن در استان شمالی آستی در کشور ایتالیا توانست با غلبه بر رقبا نظر اعضای هیات داوران را به خود جلب کرده و عنوان برترین دانشمند جوان سال اتحادیه اروپا را از آن خود کند.

سیستم LaserWAN یک فناوری انقلابی در دنیای ارتباطات محسوب شده و با استفاده از امواج مادون سرخ که به کمک لیزر های ویژه ای تابیده می شوند می تواند اینترنت پر سرعت را به دور افتاده ترین نقاط جهان نیز ارائه کند. در این فناوری، نیاز به دستگاه های دیجیتال تقسیم کننده از بین می رود.

این نابغه جوان ایتالیائی موفق به ابداع و استفاده از پروژه ای جدید  موسوم به LaserWAN شده بود که به کمک آن می توان به سادگی اینترنت پر سرعت را در روستاها و مناطق دور افتاده ارائه داد.

در خلاصه توضیحات این فناوری جدید اعلام شده است که سیستم LaserWAN یک فناوری انقلابی در دنیای ارتباطات محسوب شده و با استفاده از امواج مادون سرخ که به کمک لیزر های ویژه ای تابیده می شوند می تواند اینترنت پر سرعت را به دور افتاده ترین نقاط جهان نیز ارائه کند. در این فناوری، نیاز به دستگاه های دیجیتال تقسیم کننده از بین می رود.

به گفته کارشناسان، این فناوری می تواند به راحتی اینترنتی با سرعت 500 مگا بیت در ثانیه را از طریق نصب سیستم های ویژه ای روی دکل های برق که از نیروگاه های مختلف تا روستاها و مناطق دور افتاده امتداد دارند، به این اماکن منتقل کند. در این روش می توان از کابل های ویژه فیبر نوری بهره جسته و  از طریق کابل های برق و فیبر نوری با استفاده از لیزر و بدون نیاز به انجام حفاری های هزینه بر جهت نصب و انتقال سیم های انتقال اطلاعات، اینترنت با کیفیت و با سرعت بالا در اختیار داشت.

به گفته کارشناسان ، این فناوری را می توان از جمله فناوری های دوستدار محیط زیست محصوب کرد زیرا امواج تولید شده در  فناوری LaserWan فاقد آلاینده های موسوم به EMC است.

منبع: ansa

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا