برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مجریان استانی طرح ملی RS

کارگاه آموزشی مجریان استانی طرح ملی آر- اس remote sensing در علوم زمین همراه با آموزش هایی در زمینه تهیه نقشه میزان تبخیر و تعرق در فارس برگزار شد.

به گزارش سینا پرس فارس، کارگاه آموزشی طرح ملی «کاربرد آر-اس در تهیه نقشه میزان تبخیر-تعرق» ویژه مجریان استانی مراکز تحقیقاتی استان های کرمان، بوشهر و یزد در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس برگزار شد.

آشنایی با مفاهیم بیلان انرژی، کاربرد مدلهای سبس، سیبال و متریک در محیط های ایلویس و انوی، نحوه محاسبه آب مصرفی مزارع و کل آب مصرفی سالانه از سرفصل های ارائه شده در این کارگاه آموزشی چهار روزه بود.

این کارگاه آموزشی چهار روزه، با تدریس مجری ملی طرح، مجتبی پاک پرور عضو هیأت علمی بخش تحقیقات حفاظت خاک و آبخیزداری مرکز فارس برگزار گردید.

گفتنی است؛ سنجش از دور remote sensing، به شناسایی ساختار اجسام، بدون تماس مستقیم با آنها اطلاق می شود.

از کاربردهای آن در کشاورزی می توان به دسترسی به داده های قابل توجه در مورد شرایط اقلیمی و البته نوع خاک مورد نیاز برای کشاورزی اشاره کرد؛ از آنجا که شرایط رشد محصولات کشاورزی به طور قابل ملاحظه ای به شرایط آب و هوایی و نوع خاک وابسته است، اگر تغییرات و کیفیت اقلام یاد شده به خوبی ارزیابی شود، در این صورت به راحتی می توان پیش بینی های مطلوبی به منظور رشد و پیشرفت صنعت کشاورزی ارائه نمود.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا