افزایش سرعت بهبود آسیب دیدگی با نانو ذرات

این شیوه که در گذشته روی موش ها تست شده قرار است به زودی روی خوک ها که پوستی شبیه به پوست بدن انسان دارند تست شود. در صورت عملی شدن استفاده از ذرات نانو برای درمان زخم ها ،می توان درمان زخم های ناشی از عمل های جراحی , جای زخم های قدیمی و هر نوع زخم شدگی بدن را به سرعت مداوا کرد.

محققان دریافتند که آنزیمی به نام FL2 سرعت جا به جایی سلول های پوست را به سمت محل زخم شده می کاهد اگر این آنزیم به شکلی متوقف شود سلول های پوستی می توانند خود را با سرعت بالاتری به محل زخم رسانده و آن را بهبود بخشند.مولکول های موسوم به siRNA که به ژن پیام رسان RNA  موسوم به mRNA متصل هستند برای جلوگیری از پیشرفت و عمل کردن FL2 استفاده می شدند اما آن ها به تنهایی موثر نبودند. به گفته دانشمندان این مولکول ها باید توسط وسیله ای که مانع از تخریب آن ها می شود به مقصد خود برسند. برای عملی کردن این بحث تیمی از محققان دانشکده داروسازی دانشگاه یشیوا نانو ذراتی تولید کردند که وظیفه این جا به جایی را به خوبی انجام خواهد داد آن ها این ذرات را روی تعدادی از موش ها که پوستی زخمی داشتند آزمایش کرده و به نتایج قابل قبولی رسیدند.

با استفاده از نانو ذرات نه تنها سلول های پوستی سریع تر خود را به محل زخم می رسانند بلکه در زمان رسیدن نیز بهتر می دانند که چه کاری باید انجام دهند. در این روش بهبود بافت های بدن نرمال تر و هارمونیک تر است.

مقاله ای مرتبط با این موضوع در مجله ای به نام تحقیقات در مورد امراض پوستی به چاپ رسیده است.