اپلیکیشن‌های کروم در آینده از ویندوز، مگ و لینوکس پشتیانی نخواهند کرد

مثلا اگر شما عاشق مجموعه‌بازی‌های Halo باشید، حتما پلت‌فرم ایکس‌باکس را انتخاب می‌کنید.

گوگل تا امروز در این مورد خیلی دست‌ودل‌باز بوده و محصولاتش را معمولا بدون این‌که انحصاری کند برای همه‌ی برندها ارایه می‌کند. اما ظاهرا از این به‌بعد دیگر قرار نیست اوضاع به همین شکل پیش برود.

به‌زودی کاربران ویندوز، مک و لینوکس دیگر نمی‌توانند از اپلیکیشن‌های کروم استفاده کنند.

گوگل به‌تازگی اعلام کرده دست‌کم تا وقتی که اپلیکیشن‌های کروم دغدغه‌ی گوگل باشند، این شرکت فقط از اپلیکیشن‌هایی پشتیبانی می‌کند که با پلت‌فرم Chrome OS سازگارند. این یعنی به‌زودی کاربران ویندوز، مک و لینوکس دیگر نمی‌توانند از اپلیکیشن‌های کروم استفاده کنند. البته این اتفاق به‌همین‌زودی نمی‌افتد اما گوگل کم‌کم در حال اجرایی کردن این تصمیمش است.

فروشگاه وب کروم از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی این اپلیکیشن‌ها را برای سایر سیستم‌عامل‌ها در دسترس قرار نمی‌دهد و از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی کاربران این سیستم‌عامل‌ها دیگر نمی‌توانند اپلیکیشن‌های کروم را بارگذاری کنند. البته این محدودیت فقط شامل اپلیکیشن‌ها می‌شود و افزونه‌ها (Extensions) و پوسته‌ها (Themes) به همین صورتی که در حال حاضر ارایه می‌شوند، به کار خود ادامه می‌دهند.

به گزارش مجله دیجی کالا،در پاسخ به این‌که چرا قرار است چنین محدودیتی اعمال شود، گوگل می‌گوید: زمانی بود که وب از قابلیت‌هایی مثل فعالیت آفلاین، ارسال اعلان‌ها و اتصال به سخت‌افزارها پشتیبانی نمی‌کرد و ما با هدف رفع این مشکلات سه سال پیش اپلیکیشن‌های کروک را ارایه دادیم.

اما در حال حاضر که همه‌چیز راه خود را پیدا کرده است، برای ارایه‌ی خدمات این‌چنینی مثل سابق نیاز زیادی احساس نمی‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا