بررسی وضعیت طرح های پژوهشی کشور نظام مند می شود

به گزارش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، داشبورد مدیریتی طرح‎های پژوهشی، با بهره گیری از فناوری هوش سازمانی از گنجینه اطلاعات سامانه سمات ملی بهره می برد و بخشی از رصدخانه پژوهش و فناوری ایرانداک، ابزاری مدیریتی و راهکاری تصمیم‎یار در حوزه علم، پژوهش و فناوری کشور است.
سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی ملی (سمات ملی) که در سال 1385 راه اندازی شده است، مخزن و جایگاه داده های علمی و پژوهشی تولید شده در داخل کشور است؛ این شبکه اطلاعاتی ابزار و جایگاهی را برای یکپارچه سازی اطلاعات پژوهشگران، سازمان ها، نهادها و نشریات علمی کشور فراهم می آورد و فراداده هایی مانند نام پدیدآوران و نامه نشریه ها را دریافت می کند. 
همچنین، پیاده سازی داشبورد مدیریتی طرح های پژوهشی کشور با ساده‎سازی و ایجاد درک سریع دیداری، برجسته سازی نقاط کلیدی و حذف جزئیات درباره وضعیت طرح‏های پژوهشی کشور، تصمیم گیری درباره این موضوع را برای سیاستگذاران آسان تر می‎کند.
کاربرد این داشبورد در سطح ملی است زیرا امکان بازبینی کلی و سریع وضعیت طرح های پژوهشی کشور را فراهم و به مدیران برای سیاست گذاری ها کمک شایانی می کند.
افزون بر این، بهره گیری از فناوری هوش سازمانی، امکان گزارش، نمایش، تحلیل و مقایسه آماری طرح‎های پژوهشی بر پایه معیارهایی همچون دوره های زمانی اجرای طرح، شمار طرح‎های پژوهشی، اعتبار طرح‎ها، سازمان های ثبت کننده و همچنین کمیسیون های تخصصی بررسی‎کننده طرح‎ها را فراهم می کند.
داشبورد مدیریتی طرح های پژوهشی با بیش از 30 شاخص و در 6 زیرصفحه یک نگاه، شماری از طرح های پژوهشی، اعتبارات، نقشه، نگاه مقایسه ای و جدول گزارش ساز طراحی شده است.
داشبورد مدیریتی طرح‎های پژوهشی راکه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی عتف و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور طراحی و پیاده‎سازی کرده است در روز دوشنبه یکم شهریورماه 1395 در تالار سخن ایرانداک رونمایی می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا