توسعه در کشور فرع بر حفظ محیط زیست است

آستان قدس رضوی روز پنجشنبه به نقل از حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجلیل از محیط بانان برگزیده کشور با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد گزارش داد: مشکلاتی همچون ریزگردها ناشی از مداخلات انسانی است.
وی افزود: هیچکس حق ندارد قوانین محیط زیست را نقض کند زیرا حیات و توسعه در گروه حفظ محیط زیست است.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین از فعالیت محیطبانان به عنوان کاری خطیر یاد و خطاب به آنان بیان کرد: شما با مجاهدتهایتان جان بر کف گرفته و در راستای حفظ گنجینه های ملی برای نسلهای بعدی ایستاده اید.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم گفت: حفاظت محیط زیست یک امر مهم بین المللی و امروز محیط زیست در کنار جنگ، خشونت و ناامنی که بخش زیادی از جهان را در برگرفته دغدغه اصلی جامعه جهانی محسوب می شود.
معصومه ابتکار افزود: آزمندی، حرص و زیاده خواهی بشر ذخایر دنیا را با بحران مواجه کرده است.
وی ادامه داد: دنیایی که خداوند متعال مهد انسانها قرار داده گنجایش این همه بی رحمی، نابودی و تخریب حیات وحش، محیط زیست جانوری و گیاهی را ندارد، تداوم روند تخریب این ذخایر ارزشمند حیات بشر را با مشکل مواجه می کند.
طی این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی تعدادی از خانواده شهدای محیطبان و نیز محیطبانان برتر سازمان حفاظت محیط زیست مورد تجلیل قرار گرفتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا