طراحی و ساخت نسل جدید هواپیمای جت جنگی جهان

به تازگی یک کلیپ ویدئویی کوتاه از سوی وزارت دفاع روسیه منتشر شده است که در آن از ویژگی های فنی، قابلیت های پروازی و مانور های جت جنگی جدید ساخته شده توسط این کشور که سوخو  تی – 50 نام دارد؛ رو نمائی شده است. این هواپیمای جنگی به عنوان نسل پنجم جنگنده های پیشرفته معرفی شده و از آن به عنوان PAK FA یا هواپیمای پیچیده ای که آینده صنعت هواپیما سازی را تغییر می دهد یاد شده است.

سوخو  تی – 50 به عنوان نسل پنجم جنگنده های پیشرفته معرفی شده و از آن به عنوان PAK FA یا هواپیمای پیچیده ای که آینده صنعت هواپیما سازی را تغییر می دهد یاد شده است.

ویدئوی فوق الذکر به مناسبت روزملی نیروی هوایی روسیه منتشر شده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

در این ویدئو همچنین نسل جدید برخی از دیگر هواپیماهای پیشرفته جدید روسیه که از آن ها به عنوان نسل جدید هواپیماهای جنگی و ترابری یاد می شود معرفی شده که از آن جمله می توان به میگ جدید این کشور  با نام MiG-29KUB که قابلیت پرواز از روی عرشه ناوهای هواپیما بر را دارد ؛ هواپیمای Yak-130  ، جنگنده های Su-35S و Su-33 که برای استفاده در ناوهای هواپیما بر طراحی شده اند ، اشاره کرد.

از دیگر هواپیماهای جدید و ارزشمند معرفی شده در این مجموعه ویدئویی می توان از بمب افکن استراتژیک Tu-95 ، Strizhi و Russkiye Vityazi نام برد.

این کلیپ ویدئویی به وسیله هنرمند فیلمساز مشهور روسیه یعنی پاول نوویکوف و به کمک یک هواپیمای آنتونوف نظامی از نوع An-12 در جنوب روسیه ساخته شده است.

منبع: tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا