چگونه می توان ردیابی پست الکترونیکی توسط دیگران را کشف کرد

همه نامه های الکترونیکی ای که برای شما ارسال می شوند یکسان نیستند، برخی از آنها دارای کد های ویژه ای در پشت زمینه کاری خود هستند که موجب می شود تا فرد ارسال کننده بتواند از زمان باز کردن و مشاهده ای میل یاد شده توسط شما آگاه شود و حتی ممکن است بتوان از این طریق، محل گشوده شدن نامه یاد شده را نیز کشف کرد.

به یاد داشته باشید که این روش ها به صورت صد درصد قطعی عمل نمی کند ولی می تواند بسیاری از این نامه های الکترونیکی خاص را شناسایی کند.

این روش در حقیقت در بیشتر مواقع توسط شرکت های تبلیغاتی انجام می شود ولی در بیشتر موارد شما به این موضوع ها توجهی ندارید. با این وجود می توان به سادگی روشی برای شناسایی این نوع از نامه های الکترونیکی را به کار بست که مسلما برای امنیت و حفاظت از حریم شخصی شما بسیار مناسب خواهد بود. البته به یاد داشته باشید که این روش ها به صورت صد درصد قطعی عمل نمی کند ولی می تواند بسیاری از این نامه های الکترونیکی خاص را شناسایی کند.

نخستین راهکار برای انجام این کار، استفاده از مرورگر گوگل کروم است. اگر از این مرورگر استفاده می کنید، کافی است تا افزونه ای به نام Ugly Email را بر روی مرورگر خود نصب کنید. برای انجام این کار کافی است تا عبارت ugly email chrome extension را در موتور جستجوی گوگل وارد سازید. در بخش نتایج بر روی نخستین گزینه کلیک کرده و در صفحه گشوده شده بر روی Add to chrome کلیک کنید.

به این ترتیب پس از نصب این افزونه، هرگاه که پست الکترونیکی جی میل شما نامه های الکترونیکی از نوع یاد شده را داشته باشد، نشانه ای را در کنار نامه یاد شده مشاهده خواهید کرد. پیشنهاد ما این است که این پیام ها را بدون باز کردن و به صورت مستقیم پاک کنید زیرا کلیک کردن بر روی آنها می تواند حریم شخصی شما را زیر سوال ببرد.

البته روش هایی قدیمی تر نیز برای انجام این کار وجود دارد، برای این کار باید به بخش تنظیمات پست الکترونیکی خود مراجعه کرده و در این بخش به سراغ غیر فعال کردن نمایش عکس ها به صورت خودکار بروید. البته این روش درصد موفقیت کمتری را به همراه خواهد آورد.

روش سوم نیز افزودن افزونه دیگری به مرورگر وب است که PixelBlock نام دارد. با نصب این افزونه (که روش نصب آن مشابه با مورد قبلی است) شکل یک چشم را در کنار نامه های الکترونیکی مشاهده می کنید که با کلیک کردن بر روی این نشانه می توانید دریابید که چگونه و چند بار برای شناسایی موقعیت مکانی و سایر اطلاعات شما از طریق نامه های الکترونیکی اقدام شده است. البته روش اصلی و بهینه برای برقراری حفاظت کامل تر این است که از هر دو افزونه به صورت همزمان بهره مند شوید.

منبع: Gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا