تولید چهار محصول فناورانه توسط پژوهشگران کرمانشاه

صابون گلیسرینه شفاف بدون استفاده از الکل و چربی حیوانی از جمله دستاوردهای مهمی است که پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی( ساینا سلامت پارس) تولید شده است.

در تولید صابون های گلیسیرینه شفاف بر اساس دانش فنی این شرکت از الکل ایتلیک، شکر و چربی حیوانی استفاده نمی شود. حذف الکل و شکر و جایگزینی آنها با سوربیتول و پروپیلین گلایول و فرموله کردن سه شوینده شامل صابون سدیمی، صابون تری اتانول آمینی و سورفکتانت ملایم مانند سدیم اوریول اتر سولفات باعث شده که محصول نهایی بسیار شفاف و همراه با خاصیت مرطوب و نرم کنندگی بسیار بالا باشد. صابون های تولیدی این شرکت به هیچ عنوان ترک نخورده و در مجاورت هوای آزاد تغییر شکل نخواهد داد. محصول این شرکت بلافاصله بعد از برش پرس شده و نیازی به فراینده خشکاندن ندارد.

کاهش وزن ساختمان با تولید بتنی سبک

تولید نوع جدیدی از بتن سبک از دیگر دستاوردهای پژوهشگران این پارک فناوری از شرکت کیمیا فرایند بیستون است.  ویژگی های فوم سبک بتن كاهش دانسیته بتن است. این نوع بتن مقاومت فشاری خوب و عایق صوتی و حرارتی مناسب دارد. كلید اصلی در تركیب، مایع پروتئینه است كه با استفاده از روش‌های معمول مخلوط سیمان با ماسه و آب ، حباب‌های هوا را ایجاد می كند. انواع نوع بتن كاملا با استاندارد های ساخت و ساز همخوانی دارد و در آینده ای نزدیک جایگزین دیوارهای پیش ساخته ، انواع بلوک ، بتن کف و . . . خواهد شد.

كاهش وزن مرده ساختمان، هزینه سرمایه گذاری در اسكلت فلز، هزینه ساخت، مصرف انرژی و آلودگی‌های صوتی از جمله خواص این بتن سبک است.

تولید داروی ضد دیابت گیاهی

طهورا شفا دارو از دیگر شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری کرمانشاه است. محققان این مجموعه موفق به تولید داروی ضد دیابت  با منشا گیاهی شدند. این داروهای گیاهی می توانند مکانیسم های جدید دیابت را کنترل کنند. هرچند این داروها سمیت کمی دارند اما می توانند دریچه جدیدی در این خصوص بگشایند.

اثر بخشی این دارو در بیمارانی که مشخصا از شروع دیابت آنها زمان زیادی نگذشته(حداکثر 5سال) به ویژه برای کسانی که داروهای ضد دیابت خود را به صورت منظم مصرف کرده اند پاسخ بهتری مشاهده می شود.

کاربرد این ترکیب در مدل حیوانی دیابت با مکانیسم باز سازی سلول های بتا در پانکرانس منجر به بهبود و ریکاوری حیوان شده ومطالعه های بالینی در بیماران مبتلا به دیابت تیپ 2 با نتایج بسیار خوبی همراه بوده است بنابراین تولید صنعتی دارو مد نظر قرار گرفته است.

بهینه سازی مصرف انرژی با محصول ایرانی

تولید انواع کنترلر، درایور و نمایشگر LED از دیگر دستاوردهای محققان کاوش الکترونیک ماد در پارک علم و فناوری کرمانشاه است.

لامپ های LED دارای پتانسیل قابل توجهی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی بوده و مزایای بسیاری از جمله قابلیت برنامه پذیری، طول عمر بسیار بالا، قابلیت تعمیر، پرتاب نور زیاد، نور طبیعی و فاقد اشعه های مخرب، پایین بودن توان مصرفی و بهره نوری مناسب دارند که در وات ها، رنگ ها، شکل ها و سایزهای مختلفی تولید می شوند.

 درایور ها یک راه حل اصولی برای راه اندازی لامپ های LED هستند و با محدود کردن جریان به جای ولتاژ باعث افزایش نوردهی و طول عمر لامپ های LED می شوند.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا