تغییر مدل کسب و کار با خرید فناوری NEMS

ترونیک میکروسیستم (Tronics Microsystems) یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید میکروسیستم‌هاست. این شرکت اخیراً با خرید لیسانس فناوری‌ سیستم‌های میکرو و نانوالکترومکانیکی ویژه‌ای، مدل کسب و کار خود را گسترش داده است. با استفاده از این فناوری‌ها می‌توان اجزاء مختلف یک سیستم، از حسگرها تا ادوات مختلف آن را روی یک تراشه قرار داد. این کار موجب تولید محصولاتی برای استفاده در تلفن‌های همراه و ادوات الکترونیکی پوشیدنی می‌شود.
ترونیک مسیر توسعه و تولید محصولات پیشرفته را با این تغییر مدل کسب و کار با انگیزه بیشتری طی کرده و در نهایت محصولات کوچک با کارایی بالا برای استفاده در تلفن‌های هوشمند ارائه می‌کند.
در حال حاضر دو محصول زیر به بازار عرضه شده است:

  • فناوری پردازش Magelan: در این فناوری از شش تراشه منولیتیک استفاده شده که حاوی حسگرهای انرسیایی (Inertial) است.
  • فناوری پردازش M&NEMS: این محصول حاوی فناوری نانوسیم‌های مقاوم دربرابر پدیده پیزوالکتریک (piezoresistive) است که در آن از 10 حسگر مختلف استفاده شده است. این تراشه در حال حاضر کوچکترین تراشه‌ای است که این تعداد حسگر را در ابعادی کمتر از 4 میلیمتر مربع جا داده است. از مزایای این تراشه می‌توان به کاهش ابعاد، قیمت و مصرف انرژی اشاره کرد.

با توجه به وجود مشتریان مطمئن در بازار آسیا، ترونیک مدل کسب و کار خود را تغییر داده و برای تأمین نیاز این مشتریان در بخش تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و ادوات الکترونیکی پوشیدنی تلاش می‌کند.
پاسکال لانگلویس از مدیران این شرکت می‌گوید: « با این تغییر مدل کسب و کار، فناوری جدیدی را به خدمت گرفتیم که امکان استفاده از 3 تا 10 حسگر روی یک تراشه را دارد. ما با 15 سال سابقه آماده همکاری با گروه‌های مختلف هستیم تا عملکرد فناوری خود را بهبود داده و هزینه آن را کاهش دهیم.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا